Taiwan fire red

har du samma otur som jag haft med en av rötterna kan den ligga där i 1 år haha min rot flyter fortfarande fast den varit nertyngd i 1 år nu :lol: Färgar gör den dock inte längre

:shock: borra ur den med ett 13mm borr så den blir tom i den delen som veter mot botten :wink: ja men denna roten låg i ett annat kar en gång i tiden å då sjönk den så det ska den ju göra igen. (nån gång) :lol:

nä den har ett snyggt stenparti längs ner mot sanden så den får vara sån :slight_smile:
Ja då är det ju konstigt att den inte vill sjunka igen :?
Funderar på om jag ska skriva upp ett gäng sakuras på min jul önskelista med känns ju lite fånigt med bara 5st på 150L…känner att jag antagligen inte har nerver att vänta tills de blir fler av sig själva :roll:

ja skriv upp det tycker jag :wink: sånt e på min önskelista med men får aldrig sånt jag vill ha hahaha :mrgreen:

du vickar nog inte på baken tillräckligt :wink:

ska fixa ordningen i mitt kar sen hade jag tänkt nu är ju alla växter bara ner stoppade för att växtkaret skulle tömmas…fast jag vet inte vad jag ska göra av de växterna för jag tänkte faktiskt köra ganska kalt i detta karet sen…kanske ska önska ett helt kar till istället :smiley:

Har du fått någon kull på dina än?

njae. vi brukar ju lämna sånt åt er tjejer :wink: ni har ju höfter som e byggda för det :mrgreen: nej inte ens nån med rom bland mina ännu :expressionless:

mina sitter ju typ på varsin sida av karet så där lär det ju liksom inte bli någon rom på länge känns det som.
Skiljer det verkligen så mycket på produktionen om man jämnför vanlig cherry och sakuras? För vanliga cherrys ska ju vara som kaniner :?

vanliga ÄR som kaniner :mrgreen: mina gula nuppar som om det inte fanns en dag imorgon :evilgrin: men dessa skulle visst va lite mer svårflörtade damer :? inte lika lätta på foten :lol::lol::lol:

hmm undrar hur det kan skilja sig så för det är ju bara färgpigmenten som är starkare på sakuras ju det borde ju inte påverka driften…tycker det borde bli tvärt om att hanarna drogs till dom för så är det ju med andra djur där den ena parten är färggrann

jo men det blir ju alltid bi effekter när man avlar hårt för att få fram önskade färger eller utseende. dom e ju även känsligare än vanliga…

mm en av de honor som de har i visningskaret hos handlaren här i stan hade rom här om dan när jag var där han har ju bara haft dom i 1 månad…tycker det är lite orättvist:|

du skulle knyckt den :wink:

fick inte ta dom i det karet för de vill inte röja runt i det då det är så planterat annars hade jag lätt tagit henne haha

nu säger ju faktiskt lagen… att i en akvariebutik… har dom det i butiken så ÄR det till salu!!! dom FÅR inte vägra sälja en fisk räka snäck eller växt!!! MEN… dom har däremot rätten att säja tex, ok den e till salu men just DEN räkan kostar 10000:- :mrgreen: lagen e bra skev ibland men så e det :wink:

De vägrar inte men bara nästan haha…de är riktigt snälla där inne så jag vill inte tjaffsa heller fast om de lyckats få deras hona med rom borde ju våra få det med tycker jag…sen att mina har fått för sig att leva i celibat på varsin kortsida på karet det är ju en helt annan femma :smiley:

jodå det kommer. tålamod amda :wink:

mm har tålamod med allt annat mennär det gäller karen ska det ske nu på en gång gärna igår haha

vet hur det känns :lol:

Håller fullkomligt me höll på få tokspel ida när ja vänta på mina räkor som skulle komma me posten, va som ett pitbull me alla sinnen på helspänn…va va de? hörde ja nåt, sprang till fönstret o kolla efter postbilen, nääää ser ingen…sprang fram till dörren o kika ut genom titthålet…ingen el??? kolla på hunden …nej han låg lugnt o sov …gaaahhhh fasen oxå:cry:… höll på så större delen av dan till slut fick ja spränghuvudvärk o ont i magen…Fasen mina räkor…vart e brevbäraren??? Tror ni han kom:confused:. Av alla dagar på hela året så tog han antagligen ledigt just precis ida för det kom absolut ingen brevbärare alls ida o mina räkor…dem fladdrar omkring nånstans därute…gud vet vart???

Stackare!!!
Men de klarar sig säkert… eftersom de nog är kvar inne på en terminal nån stans…
Blir paketet skickar rekommenderat så går de ju att spåra…