Inga räkor ida heller o posten lyser me sin frånvaro:evil::evil:, har ringt posten o kollat om de blivit nåt fel me utkörningen, mne icke, ringde till mitt postutlämningsställe o där fick ja ett allmänt grinigt svar att dem hade över 400 st paket där o kunde inte leta efter nåt som ja inte visste hade kommit dit ens:cry:, ingen hjälp där inte så mina räkor…ja, ja vet inte vart dem e eller om dem ens lever, e körsbärs så dom e jue tåliga, men hur pass länge kan dem klara sig:confused:. Huva ,just nu e ja jättelessen:cry:
Kan du inte kontakta säljaren o höra så de är skickade o ev få ett kolli id, så du kan spåra paketet?
Räkorna klarar sig säkert 4dagar…
Jodå de har ja gjort o dem e skickade i tis, ska höra me na men ja tror hon bara lämna in dem på sitt postställe som vanligt lite större brev/mindre paket o då får man jue bara en lapp hem i lådan att man har ett större brev att hämta på posten alltså ingen postidnr el så, eftersom de inte e rekommenderat. Kan ha fel så ja ska genast höra efter…
Suck, gick ner till postutlämningsstället o drog till me värsta hundögonen, o de funka tydligen för vips va de 2 st unga killar där som glatt gick in o leta ibland inkommna paket,både från igår o ida, dem leta säker en 15 - 20 min o ja skämdes nästan:oops:, men dem hitta tyvärr inget:(. Dem tog ialf mitt nr o lova ringa så fort de skulle dyka upp.
Ojdå det var ovanligt… hoppas det var en seriös person du handlat av… (nämn inga namn i tråden…)
Har du tur så dyker det upp i morgon… sen är chansen nog tyvärr inte så stor för överlevnad…
Ja litar till 110% på denna person så de o nog så att paketet ramlat av nånstans på vägen i nån postterminal o förhoppningsvist dyker upp,helst i morron.
Grattis… !!
Det där ser ju suveränt ut!
Köpte sakuras, men e nästan helt säker på att det e blandat sakura och vanlig cherry…
Fick för mig att skaffa fler och tog de allra rödaste jag hittade bland vanlig cherry… kanske dumt innan jag sett vad jag fick ut av mina sakura… men so be it…
Oh well, får väl odla och odla…
Men en fråga, hur gör man för att “sortera” avkommorna?
(är helt ny här från och med idag)
NÄR gör man det!? dvs, hur stora ska de ha hunnit bli?
vad e kvalifikationerna om man vill komma med rödare och rödare?!
Tacksam för svar inför helgen…
Jag tycker det är lättast när de är ca 1cm långa… sen blir det inte mycket mer färg på dem…
Men hanarna är ju ljusare än honorna så se upp så du inte sorterar bort alla…![]()
eek, vet att jag hade två med rom… nu ser jag ingen…
Men en sitter under en växt med magen tryckt mot substratet… kan det vara nått på g?
Tack btw- Frank
Men åh ja har en körsbär som oxå e gravid o hon har suttit i 2 dygn uppe under musselblommorna o vilat magen mot växterna som slingrar igenom dem, undrar oxå om de kan va “dags”![]()
AAhhhh, undrar om!?!?! det vore ju roligt helt klart
Men var tog den andra vägen… (snyft)
Saknar även nån till…
Ja tror dom gömmer sig, ja insåg just ja har 2 me rom:shock:, har bara sett en i taget förut o aldrig båda 2 samtidigt förrän nu. Din andra finns säkert där nånstans, igår såg ja endast en röd körsbär trots att ja har massor, trodde då att alla gått o dött:(, men sen ida såg ja nästan alla igen:)
hittade alla vid matningen igår… men… ingen bär längre på rom…
(nedslagen) inte ens alla e lika röda som e förrgår, men har läst att färgen också kan variera beroende på humöret…
Bild 1 - matdags vid införsel av lila äpplen
Bild nr två visar när hon ligger med magen i substratet… dan efter- borta…
nr 3- hela karet
nr 4- rääka!