Taiwan fire red

någon som sett dessa i landet till salu?? fruktansvärt röda och fina :shock: kolla bilderna på honorna http://www.aquariacentral.com/forums/showthread.php?t=227504

De finns i alla fall i Tyskland… (går ju att beställa)

http://www.fraku-aquaristik.de/popup_image.php?language=de&pID=567&sessID=020283a0b51f25ebc80a34c0b9618702

Ser ut så här:

Var själv sugen på sådana…
Men missade det då vi körde en sambeställning med Majki…:frowning:

:mrgreen: Fått tag i några st :mrgreen: de blev inkoppade precis :thumbs:

det är helt vanliga sakura räkor

Mycket röda körsbärsräkor…

Kul!

Dra in ett par bilder.
Jag har i alla fall sett väldigt varierande kvalité på Sakura…

det menar du inte majki??? :shock: å jag som bara brukar köpa räkor utan å kolla vad det är :evilgrin: ja broddan jag har åxå sett stora variationer i färg. bild kommer så fort jag fått en bra på nån av dom :thumbs:

Jo det menar jag;) Det finns gott om dom i sverige:)

nope! inte fire red iaf… inte sett en enda affär som säljer dessa…

Supervackra! är allt avis på dig! :smiley:

Jag tror dom flesta Affärerna säljer dom som körbsbär “cherry” då det är körsbärsräkor:)

Tycker att de körsbärsräkor eller cherry super… som de säljer i affärerna är mer eller mindre genomskinliga. Tråkiga. Har hittat riktigt röda en gång och då erkände tom personalen att de aldrig haft så röda tidigare…

finns inte en affär där dom skulle sälja så äckligt röda som vanliga körsbär majki!!! :lol::lol::lol: nog för att det finns korkade anställda på en del akvarie affärer men inte såååå korkade :evilgrin:

Får nog hålla med om att det inte finns några sakura i handeln.
Dom cherry som jag fick tag på är dom rödaste jag sett i en affär.
Men jag vill absolut inte kalla dom för sakura.
Bara välldigt snygga cherrys. :slight_smile:

nu får ni ursäkta min kamera :roll: kan inte få till en bättre bild med den. dom är rödare irl…

Jo då det finns… Samma som att det är inte många som tar hem kardinelar svarta och blåa tigrar osv… Det är för att det ger affärerna onödigt med jobb som sen inte tjänas in då folk som vet priser på räkorna på den privata handlen oftast inte ger 100 kr per st i affär ,

Ett exempel.

100kr mer skulle det stå

Exempel crystal red i gradering du kan hitta för 15-20 kr i privata marknaden tar djuraffärerna 130kr st för.

Djuraffären här har haft både sakura , kardinaler och lite annat men slutat med allt förutom crystal red då det inte går runt och tar onödigt mycket tid för dom att hålla räkorna.

Fin räka! Det är ju så de skall se ut !!!:thumbs:

Tackar :slight_smile: jo precis :thumbs: