Taiwan fire red

ahaa. grossisten som tappat stinget då :smiley: klart du får med herr amstaff om du vickar på baken lite :evilgrin:

Ja det är nog grossisten som är lite knasig haha :smiley:

Fick med mig herr Amstaff så vi körde dit och köpte 5st…nu var jag ju lite osmart för jag stoppade ner dessa 5 i mitt nya 150L kar som är proppat med växter …lite svårt att se dom nu ju haha

Det va inget farligt pris:) Sakura ligger ju på 40 kr på den privata marknaden djuraffärer brukar vara dyrare än privata marknaden:D så slåååå tilll:)
Mina sakura ska flytta in i mitt co2 kar när jag fått hem den nya tuben:)
Taiwan fire red = Sakura :slight_smile:

redan gjort det om du ser över ditt inlägg :wink:

haha jag såg det nu:P såg det på facebook också haha

så bra :slight_smile: ja men när de blir fler så kommer du ju se dom iaf :wink:

Ja var liksom så jag tänkte haha :wink:
Fick syn på näsan på en av dom innan men när jag fick tag på kameran var den borta igen haha :smiley:
Fast jag vet att jag fick av båda könen och är dom som vanliga cherrys borde jag väl snart ha ett helt hav av dom :smiley:

ja dom e lite blygare än vanliga cherrys tycker jag… de ska visst åxå va känsligare och inte föröka sig lika snabbt. föröknings takten ska visst va i klass med cr. så lite långsammare än vanliga med andra ord…

hmm med tanke på att mina CR förökar sig snabbare än kaniner kommer ju inte detta bli lite räkor :wink:
Känsligare på vilket vis?

Dock blir mycket av avkommorna exakt likadana som dåliga cherrys. Så sakura om någon är en räka man hela tiden måste sortera sortera o åter sortera :stuck_out_tongue: annars försvinner färgen igen

hahaha gött :mrgreen: känsligare mot vattenparametrar och dylikt :wink:

De ska gå ihop med mina CR sen så vi får väl se vilken sort det blir mest av:thumbs:…shit att de ska vara så med färgen det betyder ju att jag måste köpa fler kar :roll:
Trodde faktiskt att det skulle vara som deep blue tigers att man fick en viss del av dom som hade den vackra färgen :expressionless:

jodå. de flesta kommer säkerligen ha den intensiva röda färgen :wink: och de andra kan du ju mata amstaffs mal med :evilgrin:

Avkomman blir oftast som vanliga körsbär så man får ju aktivt hela tiden sortera ut dom med röda ben och fin röd färg för att behålla sakuran :slight_smile:

Nja det vet ja inte kan ju sälja in dessa “ofina” till djuraffären och plocka lite nytt blod till mina ju :wink:
Malen kanske ska få flytta till min grannes koifiskar :smiley:

ja men annars blir ju malen glad iaf :wink: ja det kan du ju åxå göra :slight_smile: nää inte göra dig av med fina malen :frowning: den kostar ju mindre i drift om den får käka räkor :mrgreen:

haha han har fått fin kost av alla mina posthornsnäckor som inte jag tycker duger…herr Amstaff tyckte det hade gått lite långt nu när denna gulliga mal ätit upp hans ena praktbotia…en fisk som folk säger ingen annan fisk äter :roll:
Han kommer antagligen behålla sina gibbicepsmalar som är av större modell för de äter bara tabletter fast han funderar på att sälja dom med…kanske kan bli kompisar till din red tail :wink:

ahaa en glups rackare :hehe: min red tail åt från mina fingrar för 10min sen :wink: njae gibbisar e inte så snygga i mina ögon så nej tack :slight_smile:

sakuras kan korsa sig med balbulti green väl?
Tänkte så jag inte råkar ha dom i samma kar sen när jag blir stor rik och världsberömd och köper ännu fler räksorter :wink: