Planering inför Räkmässan 4-5-6 April 2014 OBS ALLT SOM SKRIVS HÄR STANNAR HÄR

Jag tror planeringen kommer igång snart då Janne kommit hem från sin semester…

Hälsningar
Daniel

Kom hem från Indien Precis, Vi måste ta tag i allt detta nu så fort vi kan. Akvarier fixar ebishop på ett eller annat sätt,

Reklam behöver vi absolut börja göra. Än så länge har vi bara en anmälan och det känns som den svåra biten vi kommer få är folk som vill ställa ut räkor. Jen du får gärna länka till anmälan på ebishop från din sida.

http://www.ebishop.se/sv/31-ebishop-shrimp-championat-2014

[ul]
[li]Vi behöver en bild för facebook (405 x 405 pixel).[/li][li]Vi behöver en banner för hemsidor, blogs, shops osv.[/li][li]Vi behöver mer information om vilka grupper finns i räkchampionatet. När det gäller graderingar är det bäst med bilder för många är osäkert vilka gradering deras räkor har.[/li][li]Vi behöver en kort sammanfattning hur man bäst skicka räkor till championatet (hur man packar de osv.) plus en länk till Postens Skicka Lätt. Vart skicka man räkorna ? När ?[/li][/ul]

Vet inte om Andreas läser här men han/Janne har väl banners som kan mailas runt till folk.

Vidare borde vi göra en lista på de olika arbetsuppgifterna. Sätta upp kar plus vatten, Redbee info människor. Domare. Hålla i auktionen. Sekreterare för tävling och auktion. Allt i allo. Med mera.

Efter detta ett schema med arbetspass med tider där vi kan skriva upp oss på vilka vi kan ta.
Arek Janne skulle vi be Johnny om hjälp med tryck som vi kan hänga upp?

Som det ser ut nu kommer jag Arek Sofia ner på fredagen. Om du Janne inte har tillräcklig hjälp innan detta får du hojta till så kan jag ta tåget ner en dag tidigare eller nåt.

Janne nog bra om du delegerar ut lite arbetsuppgifter så du inte sitter och gör allt själv…

Från Stockholm kan ju jag ta med mig räkor från andra till tävlingen.

En fråga
Kommer det att finnas räkor till försäljning som dom hade i italien, eller är det bara tävling
Jag tänkte om jag kan ta med mig lite posthornsnäckor som jag vill sälja, dom kommer eller kan ligga färdig packade i plast burkar

Tänkte bara dela med oss att Jag,Danne och Sofia kommer att bo på Moment Hotels på norra vallgatan 54
bra priser och mitt i centrum :slight_smile:

“Vi behöver en bild för facebook (405 x 405 pixel).
Vi behöver en banner för hemsidor, blogs, shops osv.
Vi behöver mer information om vilka grupper finns i räkchampionatet. När det gäller graderingar är det bäst med bilder för många är osäkert vilka gradering deras räkor har.
Vi behöver en kort sammanfattning hur man bäst skicka räkor till championatet (hur man packar de osv.) plus en länk till Postens Skicka Lätt. Vart skicka man räkorna ? När ?”

Facebookbild finns redan/ eller vad menar du för bild JEN

Affisch finns här, ville du ha andra format med?

Ang försäljning som du undrar över Arek, det är frivilligt att vara med på auktion med sina räkor efter championatet. De som auktionerar ut sina räkor anmäler det vid registrering på ebishopsidan. Vill du sälja snäckor räkor kan du boka bord via diskussidan/ är det bara lite snäckor du vill sälja kan jag ta dem vid mitt bord och sälja.

Jag är väldigt osäker på hur vi ska ha grupperna i championatet, om vi inte får ihop så många deltagare måste vi slå ihop en del grupper tex Alla Neocaridina i en grupp, Alla Taiwanbees i en grupp osv. Ska vi inte bara be alla anmäla sina räkor och sedan se hur vi ordnar grupperna? Vad säger ni andra?

Just nu är det bara 1 som anmält i grupp och 1 person som sagt han ska ställa ut 2 poster, vi behöver snart veta ungefär hur många som tänkt ställa upp. Jag kommer göra en förfrågan här på redbee i dag för att kolla intresset lite.

Jen, har du möjlighet att göra en sammanfattning hur man bäst skickar och länken till posten.

Adressen de ska skicka till är

Janne Johansson
Malmgatan 16
21132 Malmö
Sweden
Epost:johanssonjanne@hotmail.com
Mobilnr:+46705257970

Daniel har också erbjudit att de i Stockholmsområdet kan skicka till honom, jag tycker det är smart att inte bara jag tar hand om alla räkor. Kanske tom Jen eller någon annan kan ta emot räkor, någon som ska ner till Malmö innan Fredagen. Helst ska de vara i akvarierna redan torsdag em.

Ang schema får gärna någon frivillig göra ett enkelt i word eller annat lämpligt program där man kan sätta upp sig på tider att hjälpa till.

Priser bör vi också göra en lista på vem som skänker vad, själva pokalen har jag på gång och någon som kan skära ut den. Mallen ser ut så här än så länge se pdf en under.

Jag kollar om Johnny kan trycka eller sponsra med en redbeebanner till redbeebordet. Där behöver vi också ett schema på folk som kan stå inder mässan (Daniel fixar mall?)

crystalfinal.pdf (53.6 KB)

Kruxet just nu för mig är ju att jag kommer ner på fredag em. Är det katastrof om några tävlingsburkar är tomma på fredagen?
Om det blir snålt med deltagande räkor kan jag personligen ställa upp med 2 grupper räkor - neocaridina - crystal red.
Jag har lärt känna en kille med mycket räkor han är dock tveksam till att ställa upp men jag kan nog få loss 3 grupper eventuellt från han med lite tjat. Neocaridina tiger taiwanbee i så fall.

Redbeebordet:
Akut just nu är 2 personer som kan stå där på fredagen - Jen Sanna eller några andra är ni nere i malmö redan tidigt på fredagen?
Lördag Söndag kan jag/Arek/Sofia ta mycket tid men säkert bra med nån några till.
Förutom verbal info om redbee räkor vad ska vi erbjuda vid redbeebordet?
KOM MED FÖRSLAG!

Tävling:
Sofia kan hjälpa till med sammanställning poäng hålla koll på auktionen allt i allo. Jag hjälpa till med auktionen, ropa ut räkorna och allt i allo. Eller nåt annat som behövs.
Hur har vi det med domare? Det bästa vore ju om vi fick tag i npgra som inte tävlar, i värsta fall om vi inte lyckas med det får man döma nån kategori där man ej har räkor.

Hälsningar
Daniel

Jag skulle kunna ta med mig typ 100 kardinaler som kan dekorera redbee bordet. Samt visa upp lite tillbehör som kan vara bra typ liten håv soil löv o sånt. En ide bara fyll gärna på med förslag

Hälsningar
Daniel

Låter kanon Daniel, vi får så klart också ha ett litet nanokar på bordet som visar upp ett komplett räkkar.

Nu har vi den första domaren klar också István Szabolcs Szentgyörgyi från Ungern kommer till mässan. En duktig odlare som jag dömt tillsammans med i Italien 2 år i rad :thumbs: Bara hans fina namn är värt en applåd :hehe:

Ska be han ta med räkor också att ställa ut :slight_smile:

Jag kommer ned på fredagen.

Jag tror vi har ganska gott om folk som kan stå vid redbee bordet, alternativt får vi ha redbeebordet intill mitt eget så kan jag ta bägge borden om det inte är för mycket folk.

Okey samma som jag då…

Kanon med Istvan som domare, trevlig kille också.
Ligg på han att ta med räkor också.

Visst borde vi se lite snygga ut i likadana tröjor, vet att detta har nämnts men har vi nåt sånt på gång?

Vi behöver en sista dag för anmällningar.
Vi behöver göra MYCKET mer reklam ! Om ni är i olika grupper på Facebook eller i andra Forum, gör reklam där !

En till fråga:

Förresten, om det skulle vara så att gruppen man tänkt ställa ut skulle dö, bli sjuka eller liknande innan utställningen. Har man någon pengar-tillbaka garanti eller så?

Ja det tycker jag vi kan ha. Däremot inte om man anmält flera grupper och sedan inte stället upp alls. Då får vi ganska stora kostnader på tomma akvarier. Uppmana gärna att de får anmäla sina räkor ganska snart. Som läget är nu med anmälningar har vi väldigt få och jag skulle vilja ha lite mer koll på antal akvarier som ska tagas hem

Jag har skivit ut dom affisher i A3 format och plastat in dom
Vi ska sätta upp dom nu på sönadg på avarieloppis i haninge och det kommer finnas några extra kopier för att ge bort :slight_smile:

Kalas. dela gärna ut dem i akvariebutiker i Stockholm när ni besöker. Be dem sätta upp. Jag ska sätta upp nu i helgen i olika butiker i Malmö

Bra Arek, jag tar några av dig på Söndag…

Hälsningar
Daniel