Ny poster med tider och plats!
Vi behöver allt information om championatet på engleska på en separat sida !
Efter jag har postat om Championaten i den stora Shrimpsandmosses gruppen på facebook får jag massor med meddelande nu från utländska odlare som vill skicka sina räkor.
Jag behöver en beskrivning av grupperna, vart de ska skicka räkorna (Adress) och när räkorna måste vara på plats och hur de ska märka påsarna.
Jen, om man går inpå ebishop.se så finns där en svensk och en amerikansk flagga överst på sidan. Klickar man på den amerikanska kommer all info på engelska. Kan du lägga en länk till den sidan på Shrimps and mosses. Det enda som jag ska fylla på med i kväll är min adress var räkorna ska skickas.
All info om märkning av påsar grupper osv finns där. Ser du något som verkar oklart så hojta till
Tänkte att det är bra att har allt information lite mera ordnat på en sida.
http://www.pimpyourshrimp.com/sv/shrimp-championship-2014.html
Ah, now i found it… I didn’t see it in the sidemenu but went looking under the registration link. Maybe you should make the link more obvious ?
Du får gärna lägga upp det på pimpsidan också. Jag ska se om det går göra mer tydligt
http://www.garnelenchampionat.de/
Då får vi mycket uppmärksamhet. De skrev också om oss på deras Facebook sida och Twitter. ![]()
Perfect Jen!
Är det någon som har koll på hur folk utanför EU skall göra när de tar in sina räkor? T.ex om det kommer någon från Asien. Hur bokar de veterinärbesiktning osv? Behövs det till räkor?
Jag har kollat med lite folk och tydligen ska det räcka med ett “hälsocertifikat” i första Eu land. Ska kolla i morgon med fler insatta.
Hur är det med tyg för alla bord där alla akvarier står på ?
Har vi tillräcklig med eluttag ? Inte att säkringar går…
Blir det en bit mossa i akvariet ?
Har vi tillräcklig många håv ?
Hinkar ?
Pumpar för att fylla på akvarier ?
Slangar för att tömma dem ?
Vart kan vi spolar gruset i förväg ?
Har vi handdukar för att torka alla akvarier efteråt ?
Vi kommer att behöver mycket ducttape också.
Vi behöver påsar för alla räkor som vi fångar ut igen.
Permanent pennor för att märka frigolitlådor och annat.
Reservlampor från Dennerle.
Har vi kontakt med tidningar ? Vi skulle behöver en press-release for tidningar och TV om championatet. Vem kan skriver det ?
Jag har fixat påsar i två storlekar sponsrat från Akvarietrivsel Thomas Jansson. Det är två hundrapack, vi måste fixa starka gummiband också.
Vidare så har min akvarieförening (Haninge) sponsrat med deras auktionsprogram. Jag ska hämta det på onsdag nästa vecka, hoppas det är lätt att sköta för jag är ingen datahacker precis…
Hej
Vi åker tidigt ner fredag morg, om vi inte behövs innan?
Om det var nån från våra trakter som inte ska ner som ville skicka med räkor till
championatet, Så kan vi ta med härifrån.