Mindre fisk till salu som även går att skicka

Hej Rickard!
Tänkte höra med dig om fu har någon av dina fiskar ihop med räkor?

Iochmed att jag är inriktad på odling så har jag inte det.

Okej, för jag har ett par neon tetror som går jätte bra med räkorna här hemma men hade velat ha några andra fisk sorter till de andra karen. Men de flesta fiskarna äter räkorna tyvärr :frowning:

Testa tex. grön rasbora eller galaxyrasbora eller kanske guppy.

Odlar du själv de gröna rasbororna Rickard?, funderar på ett gäng:D

Gubby har jag testat o det funkade inte så bra dem va lite snikiga och simmade bredvid räkorna och bet dem hehe taskiga, men ska kolla grön rasborra, tack för tipset :slight_smile:

Jag har ju guppy med räkor funkar ju bra, måste varit att de var nyfikna:)

Yes,allt jag har på listan odlar jag själv förutom pansarmalarna som Blackghost har odlat i min anläggning.

Oki, Pm:ar när jag funderat över helgen:D

Neej e det sant, guppys är så snygga men jag blev rädd när dem började bita lite på räkorna så jag gav bort dem snabbt :frowning:

Har du galaxy och vad tar du för frakten?

Det har jag.Frakt+emb. för upp till 15 st. kostar 80 kr.

Låter fint :slight_smile: Vad har du för temperaturgräns (nedre alltså)? Just nu har vi runt -15-17 grader här uppe. Funkar det?

Min erfarenhet är att det brukar gå bra även om det är så kallt på mottagarorten.Jag brukar skicka om det inte är för kallt hos mig då det brukar ta lite tid för heatpacket att ge effekt.Jag borde kunna skicka nästa vecka om temperaturerna är någorlunda detsamma som nu.

Tack för fina Galaxys! Alla mår bra och ser ut att trivas. :slight_smile:

Jag har lagt upp lite fler fiskar jag har.

Du har PM =)

När finns dom söta små gröningarna att köpa?

Ska strax försöka få yngel på.Jag håller på att bygga om min odling så dylika projekt har legat nere en tid.

Du har PM :slight_smile: