Ska bli… jag ska ut på stan idag och leta så får vi se vad som hittas…
Kolla efter Tubclair AL 28739 005 13 och den grövre 2782 328 15 och de kallas för labslang. Finns på järnhandeln N.A.Svensson i Nyköping och borde finnas i Sthlms trakten.
den bleka räkan kan du ge mig istället det är inget att odla på ![]()
:beg:
Denna lilla rackare hittade jag idag vid vb.
Är det en CB med mycket blått i sig eller en KK?
Börjar bli kul med survattensräkor… :D:D
Ny färgvariant av CB kanske, men det blir alltid spännande att se vad som kommer fram ur äggen.![]()
Hmmm, den påminnner en hel del om en Panda men ändå inte, ska bli intressant att se hur den utvecklas. Helt klart har den bluebolt anlagen iaf ![]()
Jag har ju tidigare mest sysslat med sulawesi men insåg direkt att detta yngel stack ut från mängden. Vi får se hur den blir när den vuxit till sig.
Min uppbyggnad av filter gör iallafall att jag med lite fibertorv kan hålla under 6.5 pH med neutralt substrat. Hälften av karen har akadama av den sort ebishop säljer och där ligger pH precis under 6 just nu men dessa är rätt nya så jag får se vad de landar på när det stabiliserat sig. Ska bli intressant att se hur räkorna fungerar i dessa två lösningar. Jag har en hel del yngel i alla fall som verkar friska och starka.
Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Idag hittade jag ett till nästan likadant yngel. Den första har lite “hackigt” mitten band och den nya har ett helt jämt mittenband. Lutar åt att det nog är KK panda…:scratch:
Kul! ![]()
:thumbup:
Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
Grattis broddan, ecs substrat?
Kul, håller tummen för god tillväxt ![]()
Spännande att följa tillväxten i denna tråd.:thumbs:
Det känns väldigt kul att det i alla fall startat bra med min nya räkställning, hoppas det fortsätter. ![]()
Substratet är aquaclay från mitt gamla stora akvarium, vilket ska vara samma bara att ecs är ett “nyare” märke.
Ph-neutralt?
Japp. Halva grejen med hur mina filter är uppbyggda är för att kunna ha surt vatten utan aktiv soil. Jag har en liten damstrumpa med fibertorv flytande i ytan men det är för tidigt att säga hur det kommer funka i längden, det får vi se. Hälften av karen som nu är under uppstart har dock akadama också på botten.
Edit: pH ligger på 6.2-6.5 just nu, dropptest så svårt att veta exakt, dessa räkor blev dock gravida tidigare i ett kar med högre värden så det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser.
vad är det för pump och vart har du fått tag på alla tillbehör ??
Aquael turbo filter 500. En del saker hade jag och resten är köpt på aquaristic.net och innerfiltren på pwws.
wow, följer med spänning!
speciellt värdena och ynglen ![]()
:thumbs: Ja, det kan vara en kk panda:D