Vår nya akvariekällare :)

Aaaa, det är ni, va kul!
Ja mer än dubblet så stort måste det vara!
Malarna mår bra, de gömmer sig väldigt mycket ännu men bilder kommer som lovat!
Endlers har ploppat ut två hittills och går nu i ett eget kar med lite rainbow räkor, mår också väldigt bra!

Får komma ner och kolla när ni har lite mer igång samt andra godsaker att bjuda på!

Mvh Markus

Tömt två kar till och flyttat hit lite malar samt blue/deepblue tiger & gulakörsbär :slight_smile:

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Går framåt. :slight_smile:
Vilka arter planerar du att ha i alla dessa akvarium?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Inget nytt planerat utan först och främst alla de arterna vi redan har ska gå här :slight_smile:

Alla kar utom två är fyllda (längst upp till vänster, ska bli rena räkkar) och igår flyttade de sista fiskarna och räkorna från de gamla ställningarna in.

De som ska bli rena räkkar kommer innehålla crystals (taiwanbees) och tigrar, blir fler än de två karen sen när sista sektionen kommer upp också.

Ohh din gottegris:D

Ser jättebra ut det där ju, en annan får ju nöja sej med en hylla med 6 kar i sovrummet längre fram:D!

Fy fan vad häftigt! Får kopiera det tror jag i vår 70kvm stora tomma källare. OM jag lyckas övertala chefen om det:)

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

Snyggt :slight_smile: behöver ni någon extra ventilation ?

Nån extra ventilation kommer inte behövas, den är bra som den är där nere :slight_smile:

Ser bara bättre och bättre ut!
Skulle vara riktigt kul att se en närbild av varje akvarium, vilket antagligen tar tid med alla dessa akvarium. :wink:

Men om du har tid & lust någon gång skulle det vara trevligt! :rolleyes:

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Några såna bilder är inte aktuella än på ett tag, många av akvarierna är katastrof enligt mig då vi bara slängt i inredningen för invånarnas skull.

Sen har vi inte flyttat min stationära dator än (som jag helst lägger upp bilder ifrån då jag har redigeringsprogram på den) då vi pga. strul från telias sida inte fått varken telefon eller internet här i huset…

Imponerad! Lägg gärna ut fler bilder. Spännande att se och jag är grymt avis. Status hemma hos mig är att sambon fortfarande inte har fattat att det här är det roligaste som finns. :slight_smile:

De två första rena räkkaren är vattenfyllda sedan ett par dagar :slight_smile: Ska dock ner lite mer inredning i det högra och lite mer växter i båda troligen lite sötvattentång eller mossa :slight_smile:

Det ser jäkligt bra ut det här:thumbs:
Har lite problem med inredningen i ett kar själv och så har jag svart bakgrund till soil blev liksom lite mörkt och med ledbelysning blev det ju inte bättre precis:)!

Ser jättebra ut :thumbs:

Nu är sista ställningen ihopbyggd och på plats men vi ska troligen sätta in ytterligare ett element i rummet innan de sista akvarierna kommer på plats :slight_smile:

Nu har vi kommit ytterligare ett steg påväg, nu är alla akvarier på plats.
I denna sllning kommer det bli 7 el. 8st räkkar på 75L :slight_smile:

Sent from my C6603 using Tapatalk

Wow , det där är super snyggt!!!.:thumbs::thumbs::thumbs::beg::beg::beg::slight_smile:

Åhhhh…vad fint :thumbs:

Det ser supersnyggt ut! Drömmar om att kunna någon dag göra något liknande …
Lycka till :smiley: