För info, se bilden!
Det ska skrivas in i kalendern på en gång. :thumbs: man bor ju så nära så det får inte missas.:shock:
Jag kommer dyka upp passar även på att hälsa på familjen i Örebro. =)
Frågan är om räkor kan åka flyg?
Ooh så lämpligt, min lediga helg och lillebror fyller år, så då har jag en ursäkt att åka “hemåt”.
Om jag har tur och lyckas komma iväg blir det min första akvarieauktion!
och du ShrimpKing, räkorna kan säkert flyga, kruxet blir väl bara att klara vätskereglerna om du inte ska chansa och checka in dem… :scratch:
En månad kvar nu! ![]()
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag och sambon kommer ha med oss rötter, pumpar, kokosnötter med mossa på. Ja vi ska nog göra en riktigt rensning. ![]()
Brukar det vara mycket folk?
Och vad brukar folk vilja köpa?
Kanske har lite fiskar över men har aldrig vart på akvarieauktion förut! :oops:
Det brukar vara en del folk ja, de två senaste har det varit mycket iaf.
Vad folk vill ha är svårt att säga, beror på vad det kommer för folk. L-malar och corydoras är alltid poppis, guppys brukar det också vara rykande åtgång på. Räkor går också hem… Ciklider av olika slag brukar det vara varierande åtgång på, malawi & tanganyika brukar det bli mättat med ganska snabbt t.ex…
Tillbehörssidan brukar rötter vara poppis.
Jag kommer,det skall bli kul.Det finns plats i bilen från Hässelby(Stockholm) om nån vill haka på.
Jag kommer med växter, ungfödare, malar med mera till auktionen ![]()
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kommer troligen ha med, L066 på ca. 10-12cm, vuxna L340, L340 ungdjur, L201 ungdjur, L038 ungdjur, L333 ungdjur, ev. L411 ungdjur, Ancistrus super rot, albino & ev. L144 ungdjur.
Räkor, gröna, orange, “indian zebra”, blue pearl & ev. Några tiger räkor (deepblue).
Blir säkert mer men vet inte exakt vad det blir än ![]()
Fixar föreningen samåkning så kommer jag (har/haft lite för mycket aktiviteter på gång under våren -orkar inte fixa fler resor på egen hand).
Ska bli spännande isf, min första storauktion som inte ordnas av min egna förening ![]()
Nu är det mindre än en vecka kvar! ![]()
Ser ut att bli en hel del räkor från dig.
Vilka mer ska dit och vad tar ni med er???
Jag har inte bestämt om jag ska ta med något ännu eller om jag bara ska kolla lite.
Har ju aldrig varit på akvarieauktion förut!
Ja det blir säkert en kanondag i Örebro på Lördag.
Det brukar det alltid bli och ofta har man något med hem som man får njuta av ![]()
Väl mött alla
![]()
Vad blir det mera som du kommer att ta med?
För egen del 10 poster med växter och 3 par med Super orange Australe som är super snygga!
Det blir nog även killisarna från sthlm tyvärr, Hon som skulle ha dem skulle kommit upp på auktionen men tyvärr har hennes bil pajjat så nu kan hon inte komma och vi har tyvärr inte hittat någon annan lösning med fiskarna. Hade gärna behållt ett av paren själv men, har ingen plats för dem
Strax över 30 poster har vi väl iaf ![]()
Så nu har vi packat nästan allt till storauktionen förutom pansarmalar och Kardinalräkor som vi packar imorgon bitti.Bla blir det:
Fjärilsciklider,Pelvicachromis taeniatus"Moliwe",Dvärggurami,Koi-goldheadscalare,Svart scalare,Corydoras sp.Venezuela black,C.duplicareus,Galaxyrasbora,Jättevallisneria,Elefantsnäckor,slöjancistrus.
Det skall bli kul att komma till Örebro.
Jag tar med rili, sakura och bp i räkväg sen blir det malawi tömning här hemma samt pappas fisksoppa (han fick rent malawi kar idag) scalarer valle anubias o lite annat smått och gott