Sponsorer vem skänker vad? OBS ALLT SOM SKRIVS I DENNA TRÅD STANNAR HÄR

Skriv vilket företag ni skänker från och vad, antal och till vad?

Tex: Ebishop skänker 1 påse Ebigold soil till varje vinnare i varje grupp (6 grupper)

Aqua Tropica vill veta om de får en donationskvitto. Det behöver de för skatteverket. Vet faktisk inte om det finns i Sverige ? I tyskland är det ganska vanlig när en företag donera saker och vill få avdrag (?) för detta från Skatteverket.

Ebishop borde kunna skriva som en “faktura” mottaget dessa varor till detta värde och till detta ändamål. (Källa Sofia)

Jen fråga vad som måste framgå på kvittot för att de ska kunna göra sitt avdrag.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

:wink: Klart de kan få ett donationskvitto, men som Daniel säger så är det bäst om de specificerar vad som ska vara med. Det är skillnad om de behöver kvittot av skattetekniska skäl eller bara för bokföringstekniska ändamål.

Har pratat med Frank nu, Garnelenhaus tänker sponsra oss med Saltyshrimp salt för alla utställningsakvarier plus några priser. :smiley:

:thumbs:

Kanon!

underbart!!!

Har ordnat så att Plast o Betong i Helsingborg sponsrar med 3000kr

Jag försöker med ett miljöföretag att dom sponsrar med 10.000kr :wink: jag får se hur det går :smiley:

Suveränt Daniel!!

Jag pratar med Andreas hur vi går till väga med insättningen.

Grymt:thumbup:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Wow, det hade varit riktigt bra, kämpa på Daniel.

Grymt! När du ändå är på jakt så får du gärna kolla om det är någon som vill sätta upp lite reklam på våra diskusakvarium. Kolla här: http://ndss.se/shop/index.php?id_product=32&controller=product&id_lang=2
Finns även ett dokument man kan släpa med sig. http://ndss.se/shop/index.php?controller=attachment&id_attachment=2

Fixar “räkisar” in lite sponsorer till NDS så kommer får man ingen det på annat sätt troligen. Vi kommer t.ex. att fixa fram en scen och ljudanläggning där man kan ha prisutdelning osv.
Vi kommer även att köra auktion på en massa olika saker och det är möjligt att vi kan ta hand om räkorna som skall säljas här också. Jag har en idé om att det skall gå att bjuda via sin smartphone, vad tror ni om det? Då kan budgivningen pågå lite längre tid och man behöver inte heller ha alla intressenter på plats just vid auktionen.

Vi kanske måste registrera en räkförening i alla fall. Det tar inte så lång tid.

Förelår följande ordning:

1. starta räkförening som får pengarna.
  2. Företaget som vill gå in som sponsor köper in grejer som behövs istället för att ge pengar. Eller “skänker” pengarna till ebishop som i sin tur köper in saker. Då slipper vi, räkforumet, betala momsen på sakerna och får mer för pengarna :wink:
  3. Ger pengarna till en förening som redan finns, t.ex. Nordiska Diskussällskapet, som i sin tur köper in sakerna som behövs.

vad är den totala kostnaden i början för att starta upp en förening?

1. Företaget som vill gå in som sponsor köper in grejer som behövs istället för att ge pengar. Eller “skänker” pengarna till ebishop som i sin tur köper in saker. Då slipper vi, räkforumet, betala momsen på sakerna och får mer för pengarna.

Alternativ 2 ser jag som enda alternativ eftersom vi inte fått till förening och ingen vill engagera sig att starta ännu.

Eventuell förlust tar ebishop på sig, eventuell vinst skänker vi gärna till kommande räktävlingar.

Hur ser det ut med sponsringen?

Jen har du fått skickat något till dig än?

Pimp your Shrimp - Foder & akvarietillbehör
Garnelenhaus - Saltyshrimp Salt, kanske deras foder också (ska maila Carsten idag och fråga vad exakt de hade tänkt sig)

Har någon frågat Dennerle om sponsoring ? Annar gör jag det idag.
Har ett möte med Patrick från PWSS idag, ska fråga honom om sponsoring också.
Ska fråga några av mina tyska leveratörer idag om sponsoring också.

Ifall de skicka ber jag de att skicka direkt till dig, Janne.