Rosoku Led-belysningar

Det vore bra, vilken storlek samt kelvin köpte du? :slight_smile:

Neutral samt att den var bara 65cm lång. Så det är inget monster, men dom funkar väl ungefär lika :roll:

Hur många lumen är varje led på?

Vi kör de neutrala på 300 lm och de kallvita på 330 lm

What about other sizes ? I have 4 aquariums that are 120 cm long. What would be cheaper ? 2x 60 cm or one 120 cm ? Kallvit. And could you take a photo of the hållare ?

Jag tänkte testa att köra en ramp nu, men uppgradera till två st över samma kar sen för att se skillnaden hos växterna. Men som sagt så kör jag 1 först för att se hur långt det räcker. Dom har ju väldigt bra genomträngningskraft i vattnet dessa dioder. Det verkar ju inte vara några problem att “nå botten” så att säga iag :slight_smile:

Vi kan göra alla storlekar. Det blir nästan samma pris, men du får 2 leddar fler om du kör med 1*120 cm. Dessutom blir det färre sladdar för dig :wink:

Denna gavel får man gratis med i paketet.

Vi just designat färdigt en ny, betydligt snyggare, gavel och vi hoppas hitta någon som kan tillverka den till oss inom kort.

Det finns även ett takfäste för dem som har ställning och vill fästa i ställningen.

Tycker inte att det är något “fel” direkt på dom där gavlarna heller om jag ska vara ärlig :slight_smile:

Nu har jag fått hem min ramp och den ska hårdtestas ett tag så kommer det en liten recension sen :slight_smile: Första intrycket är super iaf :thumbs:

Another question : What is the CRI of the diffrent LEDs (kallvit, varmvit, neutral, etc.) ?

Typical CRI for Cool White and Neutral White (3,700 K - 10,000 K CCT) is 75.
Typical CRI for Warm White (2,600 K - 3,700 K CCT) is 80.

Trevligt att det börjar komma igång med försäljning och produktion av dom här fina ledramperna :slight_smile:

ska bli intressant och se vad alla andra tycker som köpt :smiley: Lägg gärna upp bilder och en liten recension :smiley:

Janne såg att de diskuterade om era ramper inne på plantswap tänkte du kanske ville ha lite feedback på vad de skriver
http://www.plantswap.se/viewtopic.php?f=25&t=15276

Tack Amda, ska in och kolla Plantswap.

Skickade länken till min recension på plantswap :slight_smile: Så kanske dom får läsa lite vad jag tycker iaf :thumbs:

Skickar in länken till min recension här också så att alla som kollar på detta kan läsa den :slight_smile: Många som har frågat om recension so here it is ^^

Recension

Kul att att se du är nöjd, för egen del är jag supernöjd. Jag har ju kört de här ledarna nu en tid och har aldrig haft så bra drag i växterna sedan jag bytte ut mina T8 or.

Är också som du kanske förstått väldigt nöjd, det är faktiskt så att en växt jag har här som tappade sin röda färg med mina aquarelle börjar få det röda tillbaka nu vilket måste ses som ett bra tecken :slight_smile:

Nu har jag bestämt mig och beställd belysning från Rosuku
Jag har kört med led väldigt länge som ni vet, men dom jag har nu har tappat styrkan
Och vissa har till och med slocknat
Och jag har inga alger i akvarium, det saknar mina räkor
Så att det blir mycket spännande att se skillnad
Skickar med 2bilder hur den kommer att sitta,jag har plockat bort sidorna för flytten.
På den andra bilden sen man dom nuvarnaden leden.

Vad har du använt dig av för led tidigare?