Rosoku Led-belysningar

Kolla på gröna linjen i grafen. http://rosoku.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=5

Fotografering pågår!

Här kommer 3 bilder från dagen fotografering.

Bild 1 är en gammal dubbelramp T8 som drar 60W
Bild 2 är Rosokus Kallvita Ledbelysning på 24 W
Bild 3 är Rosokus neutrala Ledbelysning på 24 W

Jag har inte redigerat bilderna alls förutom förminskning och ökat skärpan något.Bilderna är tagna med exakt samma inställning och från samma vinkel.
Kameran är en Canon EOS 500 och objektiv Canons 10-22 mm

Det där ser väldigt fint ut måste jag säga. Det var väldigt skönt ljus från båda dom ramperna! Nu hoppas man bara på att leveransen kommer snart med en ramp :slight_smile:

risken med den kallvita är att det blir mycket grönalger om man inte håller efter, har testat lite olika konfigurationer och en lite svagare mix av ramp/ramper och en eller flera riktade led lampor är det jag fastnat för. man kan fixa 3 riktade för ca 200 kr st om man e de minsta händig.

Hej Janne,
Riktigt nice kar du har. Vad är det för mått och antal liter i akvariet?
Ser riktigt bra ut i akvariet med led belysningen. :thumbs:

så här kan det bli…

När finns ramperna att beställa ?

Undrar jag med när dom kommer till försäljning!
Måste vara jobbigt fiska räkor Janne med all dessa grönsaker i vägen! XD
Snyggt gilla det kallvita ljuset !

Måtten är 1.00x40x40 = 160 liter

Det här karet är egentligen ingen riktig räkburk, som du nämner Nybox det är inte lätt att jaga räkor här och då är ändå karet “rensat” innan fotograferingen.

Exakt datum när alla delarna kommer hem kan vi tyvärr inte svara på, Andreas har mer koll på hur det går med leveranserna från bla Kina. Det sista jag hörde var att de är under tillverkning iaf.

Christerd, ditt kar ser inte roligt ut. Det är blågråna alger du fått in i karet och beror på bla för lite snabbväxande och för mycket matning.
Kolla in det här gamla länken som Patrik skrivit, här finns en hel del tips om hur du blir av med eländet. Starta gärna en separat tråd i det här ämnet, vi har många medlemmar som kan mycket om det här.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=62105

Hoppas det går bra med tillverkningen! Börjar bli sugen på att testa eran LED ramp nu =) Hade tänkt köpa ett kar utan medföljande ljusramp eftersom jag ska ha er ramp på karet, så hoppas det är på gång snart iallafall. Men hur är det nu när det är nyår i Kina då för er? Är det stopp i tillverkningen nu eller kör de på trots nyåret?

Vi tror att första batchen lämnade Kina innan deras ledighet började i helgen!
Sen ska svenska tullen hålla på grejerna ett tag.

Låter lovande, hoppas att det blir klart snart med tullen då! =) De brukar ju bråka lite bara ^^ Men de kanske är värre när man tar in saker som företag? Hur är det med CE-märkning osv? Inte för att det spelar mig någon roll, men de brukar ju bråka om sånt när det ska till EU också har jag för mig

Alla komponenter (drivare och leddar) är CE godkända och eftersom det är lågspänning så är det tämligen ofarligt. Jag har råkat tappa ner leddarna i akvariet utan att något hände, tack vare att det går på så låg spänning. Fiskade tom upp dem med handen utan att känna någonting. Hade inte varit så smart om det var en T8 ramp!

Haha, nää inte direkt. Speciellt om man tappar ned dom precis när de håller på och tänder =) Är ju några Volt som åker genom kablarna då ^^ Men det är perfekt om allt är CE godkänt, men jag är väldigt van att ha o göra med kinesiska kopior så det är inget problem för mig, men det är ju bra att veta om någon frågar :roll:

Här är en snabbfilm jag gjorde på min egen balja, mest för att visa det fina “skimret” i vattnet. Det är den neutrala Leden jag kör här.

//youtu.be/W7Bmblsoh2w

Fin liten film det där! Skönt att se ramperna in Action också =) Håller mig fortfarande till att det är väldigt fina ramper det där. Väldigt behaglig färgtemp. måste jag säga.

Hur länge tror du grejerna fastnar i tullen då Andreas? Tänkte mest hur man ska planera med övriga inköp inför akvariestarten :slight_smile:

Finns det någon som fått sina led-ramper än, känner att jag behöver ha lite fler bilder innan jag lägger en beställning

När jag har fått hem min så kan jag skicka lite bilder så du får se :slight_smile: Dock vet jag inte exakt när leverans sker, men min ska vara tidigt i beställningarna iaf :roll: Men då får du ju lite bilder från en oberoende också så kanske köpet blir lättare :thumbs: