Röda elefantsnäckor?

Jag har haft elefantsnäckor länge. Jag har inte tillfört några nya djur på flera år. Dom är svarta och fina med gul kropp. Nu ikväll har jag hittat tre nya snäckor som är röda i skalet? Kroppen har nästan samma färg som resten men just skalet har en helt annan färg än dom andra!

Någon som en bra förklaring?

Så ser resten av populationen ut. Resten av avkommorna i samma storlek är svarta.

Jag har inte den blekaste aning men Peckoltia kan säkert ge dig ett svar - ville bara kommentera att den var väldigt söt :slight_smile: (De är söta allihop men den röda såg lite extra gullig ut :slight_smile: )

Ja visst är den söt? Jag har 3 såna rackare som glider omkring här i ovetskap om hur fina dom är! :slight_smile:

Vi får hoppas att Peckoltia tittar in imorgon och stillar min nyfikenhet! :slight_smile:

Men oj vilken fin färg den sötnosen har :slight_smile: Jag har flera elefantsnäckor men ingen färg som denna.

Ja, visst är dom fina? Det roliga är jag att jag har 3 likadana, samma storlek och samma färg! :slight_smile:

Nu har sötnosarna fått byta akvarium så att jag har bättre uppsikt över dom!

Nu ser dom även ut att ha bytt färg? Det beror säkerligen på att ljuset inte är lika starkt i det nya hemmet. Jag hittade alla 3 och jag ska luska runt i det stora karet för att se om jag hittar fler!

I verkligheter ser dom lite rosa/lila ut… Svårt att få med på bild! :slight_smile:

Jag vill uppdatera och berätta att jag hittat en fjärde snäcka med samma färg, dom går i ett eget kar nu och växer på sig! :slight_smile:

4 st redan, då kanske det blir flera vart efter:thumbs:

Det får vi hoppas! :slight_smile:

Ikväll har elefanterna fått sitt permanenta hem med bättre lyse och finare omgivning, nu hoppas jag att dom ska trivas! :slight_smile:

Ikväll har elefanterna fått sitt permanenta hem med bättre lyse och finare omgivning, nu hoppas jag att dom ska trivas! :slight_smile:

Japp där kommer dom små rödtopparna att trivas bra :slight_smile:

Nummer 5 i samlingen! :slight_smile:

Hahaha, vad söt den är med rödrandiga antenner :D!!

Dagsformen ser bra ut! En av snäckorna har dock tyvärr lämnat in. Den har legat still i 2 dygn nu och idag såg jag att han hängde ut livlös ur sitt lilla skal…! Dom 4 andra lever och frodas! :slight_smile:

Sådant kan ju hända, får hoppas på att deras mamma tillverkar fler rödtoppar :slight_smile:

Ja, jag spanar varje dag nu! :slight_smile: