Det måste ju vara en och samma hona som får dessa bebbar:)
Ja, jag tror det jag också!
Jag har en ensamen hona som har fått 9 bebbar nu troligen är hon parad och tror de har förådsbefruktning:)
…följer sötnosarna…ska bli intressant att se hur färgen kommer se ut när de vuxit till sig ![]()
Ja det är det som är intressant att få se hur de utvecklar sej ![]()
Ja, ännu är dom ju bara några veckor gamla… men dom verkar inte bli mörkare i skalet, snarare att det kanske ljusnar lite åt det beigea hållet på vissa ställen! ![]()

Dom är verkligen jättefina:D
Men är det en variant på en normal färg eller är det en mutation, vad tror du Peckoltia?

Ute på promenad mitt i vattenbytet! ![]()
Dom är för fina dessa rödtoppar:D!
Det är inte en normal färgvariation jag skulle tro att det kan röra sej om en mutation:)
Så otroligt söta!!![]()
Ännu en vecka har gått och dom 4 rödtopparna lever och mår bra!

:thumbs: ![]()
Hahaha, vad dom där småttingarna är söta :thumbs::thumbs::thumbs:
Peckoltia, vad har du för kalktillförsel i dina kar? Jag tycker mig se att skalen blir lite eroderade trots att jag har kalk (mineralsnäcka från dogman) på botten. Har du några bra tips?
Dom där mineralstenarna tycker jag bara är skräp allihopa spelar ingen roll vilken form dom har, bättre är att köpa rent snäckskal eller korallsand och blanda i bottensubstratet:)
Nu finns det ju nästan bara kalkfri vanlig sand eller grus att köpa i zoobutikerna konstigt nog och varför fattar jag inte, då det enda som händer är att Ph sjunkerkatastroflågt:scratch::scratch:
Jag saknar den engelska sanden som var kalkhaltig tycker allt fungerade så mycket bättre med den i karen!
Att ha en massa äggskal i en nylonstrumpa, skulle det funka? Eller vill dom kunna “knapra” på det? Tänker på sånt jag har hemma just nu! ![]()
Och tack för tipsen! ![]()
Äggskal är kan du väl ha för tillfället men tycker det är bättre att ha snäckskal eller korallsand:)