Red Ruby yngel från mina 50%are!

Nu har mina 50% KK/RR yngel (dvs vanliga yngel till utseende men som 100% säkert har en Pappa som är antingen Red ruby eller Kingkong och 100% säkert har en “Vanlig” CR,CB mamma) börjat ge Redruby yngel.

Hänger ni med?

Jag förklarar igen.

Steg 1: Jag släppte ner garanterade hanar av KK/ RR till sammans med “vanliga” CB,CR grade SS, S, S+ honor. Dessa gav en del KK/RR yngel och en hel del CR,CB yngel med 50% gener i sig till KK/RR.

Steg 2: Dessa 50% yngel sattes i eget kar UTAN vare sig några KK eller RR.

Steg 3: dessa räkor har börjat bli könsmogna nu och 2 honor har släppt sin rom i dagarna med resultat att jag sett minst 4 RR yngel.:slight_smile:

När jag började sälja dessa 50% yngel fick jag frågan av några medlemmar här inne hur stor chansen var att få fram KK/RR av dessa yngel. Jag hade då ingen aning, men fick ett skönt svar i dag.

Vad underbart härligt att höra! Grattis!
Du får hålla ett gäng åt mig tills jag vet att de kan överleva här! :mrgreen:

hehe bara att gratulera då =) skoj att du har funnit en stabil stam med gener =)

Da venter vi i spenning på “julegaven” med endel 50% rr/kk anlegg, og den artikkelen her var jo skikkelig gladnyhet! Hilsen fra Norge

Grattis Janne, vad kul:D:D!!!

Oj oj oj! :slight_smile:
Väntar med spänning på att mina rariteter blir
könsmogna, är nog en liten stund kvar dock.
Med denna info blir det ju en ännu längre väntan…
Spännande!!!

Grymt kul! Grattis :smiley:

Hei! Er det noen som vet om det må være en snow-white hunnkjønn som må slippe yngelen for å avle frem RR/KK? Eller kan det være f.eks hannkjønn av Snow-whiten som parrer seg med en kvinnelig Red Bee, eventuelt to red bee med 50% KK/RR annlegg som parrer og kan få frem RR? :slight_smile:

Mvh

Kenneth

Jippi! Nu händer det grejer även här hemma hos mig. :smiley:
En av honorna går nu med rom, så nu är det en lååååång väntan
på att dom kläcks.
Och har jag tur kanske även jag lyckas få en Red Ruby. :beg:

Af dem jeg købte af Janne, er der nu 2 hunner der går med rogn. Der skulle gerne dukke yngel op inden for den nærmeste uge, så jeg er spændt… :slight_smile:

Då få jag hålla tummarna för er :slight_smile:

Idag hittade jag 4 nya Kingkong och 3 Red ruby i karet med bara 50% arna. Det verkar va åtminstone 3-5 % av avkommorna som blir KK/RR hittills.

Gud vad kul!
Du kan inte få till en bild på nån av snyggingarna? :slight_smile:

roligt :slight_smile: bilder vill vi ju ha janne :wink:

ja det är riktigt kul, ni vet hur små de är som nyfödda :frowning: och jag som perfektionist när det gäller att fota är inte alls glad åt suddiga bilder.
Men ok jag tar fram kameran nu och ser vad jag kan åstakomma. Suddiga bilder kommer senare i kväll.

ja det e INTE lätt å fota dom som små :lol: men lite suddiga bilder nöjer vi oss med för tillfället :wink:

hittade bara en som var vid framrutan, men här är 2 bilder iaf

Ha ha ha! Vilka bra bilder du fick till. :thumbs:
Ricktiga snyggingar det där.

å du som sa dom skulle bli suddiga janne :smiley: perfekta bilder ju :thumbs: snygga små liv :slight_smile:

säger som ovanstående…om detta är dina suddiga bilder tycker inte jag du får vara med i fototävlingarna :wink:
Super snygga bilder och snygg räkling:D