Super!!!
Janne, de som vill hjälper till … när ska vi dycker upp i Malmö ? Onsdag ? Måste söker ett hotel som är billig också och boka snart.
Jag tror inte vi behöver vara så många under tisdag onsdag torsdag.
Jag, Ola och Daniel som bor i Skåne kommer fixa att sätta upp akvarierna utan problem under tis-ons.
Det är under mässan det är viktigt att vi är många som kan hjälpa till.
Där också viktigt med förberedelserna och framförallt att vi verkligen pushar folk att vara med i tävlingen annars faller allt platt.
Kanon!!
Sorry missade ditt viktiga inlägg här. Din hjälp är verkligen ovärderlig med det här… Det du nämner med trycksaker är perfekt.
Vi kommer köra samma vatten som de hade i Italien och det gör vi med RO vatten och ett salt. Beroende på vilken räksort kör vi olika Microsiemens tal. Hade du kunnat komma med den 1000 litertanken och släp på onsdagen hade det varit super. Då kan vi bara tillsätta saltet och börja pumpa över vattnet. Dt viktiga är att vattnet inte stått för länge i tunnan och att den är ren så klart men det har du säkert stenkoll på.
Akvarierna/ belysningen har vi ganska bra koll på, det kommer lösa sig under nästa vecka så vi vet vad vi har.
Hur är det med inkörning av pumpar ? Jag minns det mjölkiga vatten i Hannover, hur kan vi undervika det ?
Troligen kör vi bara syresten. Filter är överflödigt i 3 dagar och minimal matning.
Kan tillägga att diskusarna också bara kommer att ha syresten.
:thumbs:
En annan sak - kommer vi att ha skifferstenar med mossa i utställningsakvarier ? Från Dennerle ? Vattnar vi de i förväg ?
Behöver vi TDS mätare ? Ska vi kolla med Hanna Instruments Sverige om de kan sponsra oss med några ? De kan vi sen auktionera bort också ?
När ska alla räkorna i akvarierna? Jag kommer ned senast fredag. Ska vi ha namnskyltar? Eller lika t-shirts/skjortor?
Namn skyltar eller t-shirts med redbee och ebishop vore nice
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Hej allihop.
Vi är Xanna och Patrik Åkervinda, boende i Ängelholm.
Vi hjälper gärna till och planerar att vara med under räkdagarna som personal. (Vi kommer inte att ställa ut något.)
Vid den här tiden hade jag hoppats på att ha raku-bränd räk-keramik att visa upp, men den sista bränningen gick tyvärr åt skogen. Förhoppningsvis blir det läge för ett nytt försök inom kort…
Nej, ingen skiffer i räkkaren, vi kommer köra enbart grus, 1 st eklöv och en halv mossboll. För att inte räkorna ska kunna gömma sig vilket är ett problem vid bedömningen.
Räkorn kommer i vid lite olika tillfällen men absolut senast fredag vid lunch. Mässan är öppen även under fredagen så det är trist om besökarna och “pressen” inte får se räkorna.
Skicka annars ner dem på tex tisdagen så hämtar jag ut dem på onsdagen och koppar in dem senast torsdag.
Piketröjor med redbee/Ebishoptryck är också på gång till alla som hjälper till.
Kalas!!
Ni kommer behövas i bla “redbeeståndet” där vi tänkte ha info för de som vill veta mer.
Spännande med räkkeramik :). Det måste du ta med och visa upp
Är på gång med tröjor.
Arek, har du fortfarande möjlighet att skriva “remsor” till akvarierna. Tänkte man kunde ha info i nederkant på varje kar vilken grupp/ art det rör sig om.
Vilket drag det är här! Jättekul!!
Låter spännande! Med risk för att låta allt för “säljande”, boka gärna ett privat bord för 500:-för hela helgen och sälj dem! http://ndss.se/shop/index.php?id_category=6&controller=category&id_lang=2
Ja vi räkintresserade är på hugget
är det inte lika bra drag på “Diskusforumet”? ![]()
Taknken är av vit PE och tvättad så problemet är släp och dragkrok.