KÖRSBÄRSRÄKOR

Handelsnamn: Körsbärräka, Red Cherry, sakura
Latinska namn: Neocaridina sp. red sakura
Mera info: http://www.redbee.se/content.php/30-Körsbärsräka

Dessa räkor är av mycket god kvalitet som ger röda räkor i många generationer. (känd räka från Paris)
Fredlig, tålig och lättodlad räka. Ett mycket bra blickfång i akvariet tack vare färgen.
Tålig sort som inte kräver surt Ph. klarar 6,5 till 8. Färgar ut bättre i mörkare akvarier, eller tätt planterade.
Vuxna kan hållas med fredliga mindre fiskar, men skall avkomman överleva rekommenderas separat akvarium tills dem blivit större. Ger runt 20-30st avkommor som är fullt utvecklade små små räkor. korsar sig med andra neocaridina sorter.

Storlek som vuxen räka är 2,5-3cm honor är större och färggrannare(rödara) generellt.
storlek vid ankomst, ca 1-2cm

Garanti: Har du betalat för 10 räkor så skall du få minst 10 levande räkor hem till dig. Alive On Arrival.

Pris per 10st ———–250

Porto tillkommer med 50kr.

Pris per 20st ----------400

Porto tillkommer med 50kr

Vid intresse skicka PM.

H.

jag skickar just nu vid 5-15 grader utomhus med påse med isolering runtomkring i postens vadderade påsar om ingen önskar annat.
i övrigt det som du beskriver i artikeln om att skicka, blandannat DOA mm…

H.

Så du kan använda breatingbag och skicka i låda/burk/kartong istället för bara ett kuvert, om man vill det?

visst, om du vill. det är en kostnadsfråga bara.

H

Hämtade räkor idag och är jättenöjd! Fina räkor, en trevlig och generös säljare, bättre kan det inte bli :slight_smile: +++++

Bumpar upp denna annons lite då det har blivit lite väl många rökor i akvariet nu.

Rear ut dem för 5 kr styck vid köp av minst 20 st fram till årskiftet.

H.

Tackar även jag för en väldigt smidig affär. Även fast det var 10 grader kallt ute så höll vattnet 19.3 grader när det kom fram. Bra packat. Det ända som kunde varit bättre var om han faktiskt kom hit och vände i dem åt mig också. :wink:

Kan rekommenderas!

Jag tackar även jag. Trots -22 grader ute så kom de fram ordentligt och alla mådde bra utom 2. (av 22).
Jag trodde inte det skulle gå att skicka när det var så kallt men det verkar ha funkat utmärkt.

/Charlotte

Fick hem räkor idag, bra packat & alla lever och ser jättefina ut (:
Såg även nu att det sitter ett gäng pyttesmå räk-bebisar (räklingar, kallas de så?) på rutan :smiley:
Tack för en jättebra affär.

Slutsålt !

H.

vill du jag ska ta bort annonsen?

Hoppas på en ny samling framöver, så man kan införskaffa ett par när karet är i ordentlig balans! :slight_smile:

Slutsålt för tilfället!

H.

Nu finns det räkor igen.

H.

Hur många finns tillgängliga? :slight_smile:

Hur mång aär du intresserad av?

Skicka PM.

Nu finns återigen ett gäng med räkor.

H.

Fick hem ett gäng pigga och krya räkor idag :slight_smile: Snabb och fint! Tack!

ursäkta, fick data haveri, jag återkommer.

H.

Finns det några räkor kvar?
Annica