Kanske kan komma någon bild imorgon om vi inte kommer hem alldeles för sent från GoC-mötet ![]()
Här kommer en bild på en nyinflyttad räka ![]()
Men nu är det dags att gå och lägga sig så man orkar upp till jobbet imorgon…
Jag har haft stora problem med att hitta växter som elefanterna klarar. Jag har testat lileaopsis som elefanterna lät vara ganska länge men som tynade bort pga den höga värmen i karet.
Den jag kör på nu är en crinum calamistratum och den låter dom faktiskt vara. Ser nästan ut som en av växterna som väer i matano-sjön så det fick bli en sådan. Blir på tok för stor för ett 54L dock.
Ormhassel är toksnyggt men är ganska mjukt, mitt höll i ungefär 1,5 år innan det blev för dåligt och blev kastat. Dock är det såpass snyggt att det är värt det.
Karet puttrar och går, trodde nog faktiskt att de flesta räkorna hade dött men icke… Satt en stund framför karet idag och när man suttit där en stund riktigt stilla kom de fram ett helt gäng
Sprang och hämtade kameran för att ta kort på den närmsta som faktiskt lät mig knäppa ett antal kort utan att försvinna ![]()
Vad gäller växterna så är det en som verkar fungera bra iaf och det är Echinodorus tenellus, nu har jag dock slarvat en del med lyset då jag inte satt timer på karet än så vissa dagar är det inte tänt alls…
Det var en rund och fin hona. Ser ut som hon har något på magen med:D:thumbs:
Ja, jag tyckte mig skymta något på magen där ![]()
La ner mitt 54L Sulawesi efter ett tag som ersattes av saltnanot som jag iofs också lagt ner…
Men nu är det så många som lagt upp fina bilder på kardinalräkor både här och på fb så jag blev lite sugen igen… Så nu har jag startat upp en liten kub igen ![]()
Något grumligt vatten på bilden då jag hållt på och grejat en del i det och vattnet ser brunare ut än vad det är pga att kg gjort bilden mörkare för att man ska kunna se nånting alls ![]()

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
SKITSNYGGT!! :thumbs:
Lycka till! Är fortfarande lite avundjuk för hur snygg den gamla sulawesi setupen var. Du får lägga upp mer bilder på den nya när vattnet har blivit klarare!
Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
Lite funderingar på att byta från kolstenarna till samma typ som jag körde i förra setupen, men jag vet inte?! ![]()
Blanda annars kan bli riktigt fräckt också!
Nja… Blanda sten är jag inte så förtjust i…
Gjorde en lite snabb rescape med de andra stenarna, hmm…
Tycker den första scapen var snyggast. De mörka stenarna passar in bra med bakgrunden.
Både och. Räkorna kommer synas bättre mot de ljusa stenarna och alger/mossor kommer synas bättre!
Mmm, näe jag själv föredrar mog också kolstenarna i det här fallet
Kardinalräkor mot svart är inga fel heller kan jag säga ![]()
Så nu ser det ut såhär igen ![]()

Såhär ser det ut idag, pH 8,4, dH 7 & Temp 27,5-28c (de olika mätarna visade olika temp på samma vatten) ![]()

Grattis:)
Snyggt.