Kommande projekt

Har varit och shoppat lite idag, lite inredning, pump(fluval nano) och doppvärmare. Tänkte börja pilla lite med det nu :slight_smile:

Efter ett par timmars grejande ser det ut såhär, är inte helt nöjd än… Sen fattas det nån växt också :slight_smile:

Det ser mycket lovande ut :slight_smile:

Har stoppat i ytterligare en sten, bild kommer senare ikväll eller imorgon :slight_smile:

och här kommer det en bild

Snyggt! Blev bra med lite höjd på hardskejpen!

Trevligt projekt, det blir säkert jättebra:thumbs:!
Tänk på en sak bara om du ska elefantsnäckor och växter, det brukar tyvärr inte funka så länge. Anubias, Cryptocoryna och mossbollar är nog det enda jag hört överleva elefanternas framfart:)!

Hmm, okej… Är inte helt säker på att jag ska ha elefantsnäckor men tycker de är coola :smiley:

Nu har vattnet blivit lite klarare, funderar fortfarande på vad jag ska ha för växter i :scratch:

nåt grönt tycker jag…

Har beställt lite växter nu :slight_smile:

Var på Plantagen, Uppsala igår. De hade stora trollhasselkvistar för 99kr/st.
Kanske fins på andra Plantagen oxå?

Oj, det var dyrt!
Jag köpte mina på Blomsterlandet, Marieberg (Örebro). Fanns bara små korta kvistar kvar, men tillräckligt långa för mitt kar 15kr/kvist då hade de halva priset på de korta så 30kr/kvist ordinarie pris :slight_smile:

Kanske inte de mest passande växterna eftersom det är lite högre temp i karet än vad växterna vill ha, men var iaf den mest gräsliknande jag hittade :slight_smile:

Råkade glömma lyset på i detta karet hela helgen då jag varit borta (har ingen timer på det än) så idag när jag kom hem var det alginvasion :slight_smile:

Har gjort om lite i det här karet :slight_smile:

coolt:thumbs: ser ut som att det är rötter till något träd

Ser mycket bra ut! Bra jobbat. Senare om du får bra förökning på räkorna kanske ett par stenar till är bra så det blir mer stengrottor.
Det finns dom kör med ljuset på dygnet runt ett tag innan räkorna kommer i, just för att stenarna ska vara fulla med alger att äta.

Tack :slight_smile: Får väl köpa på mig lite mer sten ifall räkorna förökar sig bra.
Okej, finns en del alger men låter lyset stå på till imorgon för då kommer de första räkorna :slight_smile:

Spännande! Och bilder kräver vi… :wink: