Kommande projekt

När kommer räkorna? Ett tips från mig är att låta akvariumet komma igång ordentligt innan räkorna sätts i. När man tycker allt är klart för inflyttning vänta en vecka till för säkerhets skull!

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2

Nu har det varit igång i nästan exakt en månad, exakt när räkorna kommer vet jag inte än :slight_smile:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Spännande projekt, det är alltid roligt att följa när man är nybörjare i räkträsket. Önskar lycka till.:thumbs:

Skulle någ låta det gå en månad till utan räkor. Därimot kan du slänga i lite snäckor

Snäckor har det varit i från början. Är inte första gången jag drar igång ett sulawesi räkkar :slight_smile:

Sorry… :-X

såhär ser det ut idag, räkor har det gått i ett tag nu & idag såg jag en rombärande hona :slight_smile:
Bilden på räkan är dock från dagen de köptes :slight_smile:

Riktigt snyggt kar:thumbup:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Tack Daniel :slight_smile:

Jätte snyggt! Om jag vore en räka skulle jag gärna bo där.:thumbs:

vill jätte gärna se fler bilder på hur det gått med tillväxt av växterna och självklart bilder på räkorna:D

Snyggt, verkligen snyggt:thumbs:!!

Ser att du har C. userianan i nanokaret, jag rensade min stora planta och flyttade runt mindre plantor till småkaren idag, den är faktiskt väldans dekorativ även om den kan bli en jätte om man inte passar på den:D!!

Ja, har usteriana i ett annat nano också men just i det här är det för att den klarar av temperaturen till skillnad mot många andra växter.

Såhär ser det ut idag :slight_smile:

Så många räkbilder har jag inte att bjuda på, de gömmer sig oftast när man klämmer upp kameran mot rutan men en bild fick jag här för någon dag sedan. Visst tar jag väl kort på dem lite då och då men det är inte många som är tillräcklig bra för att visa någon annan :slight_smile:

Snyggt tycker jag och sen att det inte är deras riktiga biotop tycker inte jag gör någonting alls huvudsaken är att de trivs, gillar Kardinalerna och håller på att köra igång ett litet kar nu till ett litet gäng, men det är på 12L så det får bli väldigt små useriana i det:)

Jättefin bild på Kardinalen också:thumbs:

Vad har du för vattenvärden i det karet:)?

Tack :slight_smile:

Vattenvärdena står i något inlägg längre upp :slight_smile:

Ok då vet jag, men vad är det för sand och vad har du för att få Ph att ligga å 8,4 och Kh 7, Sulawesisalt:)?

Behöver ett större kar än det där lilla jag har det ser så fjuttigt ut:)

Jag har korallsand längst ner i botten sen ovanpå det rådasand 0,8-1,2 har jag för mig det är :slight_smile: Sen använder jag Salty shrimp Sulawesi mineral 8,5 också :slight_smile:

Lite färska bilder på räkorna, den suddigaste bilden är på en liten räkling :slight_smile:

Jätte fina räkor och fina bilder.:thumbs::thumbs::thumbs: