Katjas Kampfisk

Jag tror det kommer gå bra när akvariet är så stort som det är, tror jag inte där kommer bli problem med verkan gurami eller honer

Städade till mina små yngel i dag som är 2 veckor nu, tyckte det var väl mycket gojs på botten, räknade samtidigt in dem och fick dem till 106 st, 52 har fallit i från men det är fortfarande många, dom har också växt rätt så bra, ja inte alla de växer lite oljämt i kullen så jag fodrar dem med både infusorier och micromask för att de minsta ska få något att äta med:D!
Ska starta en artemiaodling också har precis fått hem artemiaägg:D!!

Så är det tid för en liten update på mina fiskar!

De två första bildar är min lilla multicolor, hur fin som helst är han!

Det nästa bild är royal blue med red wash

Den sista är royal blue ochså tror jeg!

Alla är delta tails!

Jag fik inga fina bildar på mina pastelfärgade men dom ser ut samma som sist tyckar jag! :slight_smile:

Jag är inte så bra med färger, så om någon vet at det jag har sagt är fel är ni velkomna att rätta mig!

Dom är jättefina Katja, jag gillar den ljusa hannen i mitten upptill, superläcker kommer nog han att bli:thumbs:!!

Det 1. och2. bild är samma hane! Det ena är utan blitz och det andre med:)

Vad är det för färg på den 3:e hannen överst till höger:D??

Föresten vid hur många veckor brukar resterande yngel klara sej?, jag har nu 106 kvar av 164 yngel, dom var 2 veckor
i lördags, tycker det fortfarande är rätt många yngel som lever i Märtas kull:D!!

jag kommar inte ihog hur många veckor mina brukar vära, men när dom närmar sig 2 cm tyckar jag de flesta klarar sig.

Jeg tror det är Royal blue med Red wash, det är der en som har sagt till mig :stuck_out_tongue:

Han är läcker, kan mycket väl tänka mej en sådan hanne, har du förr foton på honom:D??
Jag kommer att räkna dem vart efter för att se hur många som faller i från vart efter, så jag kommer att göra det varje gång jag städar åt dem!

Det tidigaste bilden är i #42 Der är det han som är i mitten der är 3 bildar präcis under Mr. Splendens.

Det är han i #75 ochså men forutom storleken har han inte förandret sig mycket.

Jag fik ett par bildar af mina små pasteller och min multicolor igen…

De första bildar är den pastellgröna, de nästa är multicoloren och de sista är min pastelblå.

Jag skulle vilja ha en sån där pastellgrön och så den där hannen var det royal blue med red wash ?
Varför bor du där nere i Skåne Katja:(!!

den blå säljer jag kanske när den blir lite större, men mina pastellar kommar jag beholde selv. Jag vil gerna odla en rigtig fin pastel halfmoon senere :hehe:

Hmmm, då får jag väl vänta tills du har att sälja av dem längre fram då Katja även om jag får vänta länge, för jag skulle vilja ha en sån där grön:D!!

Jag kommar säkert snart göra ett nyt kull med samma hona, fast med den svarta hanen jag har som avatar. Det blir spänande att se hva som kommar i det! :slight_smile:

Ja det blir intressant att se:thumbs:!!

Jeg ve jeg har lagt før og efterbilleder af MR splendens som noget af det første, men han har endda ændret sig og blevet smukkere siden det så i får det lige igen;):wink:

Prøver igen:

Hmm prøver igen!!

Är det han på båda bilderna, han är ju helt otroligt vacker:D:D:D!!!

Jag har beställt 1 hanne och 2 honor av White Platinum HM som troligen kommer på tisdag:D!!

Hvor spændene Peckoltia! Så kan vi måske bytte et par yngel senere hen ;);)Jeg var ret vild efter at få White Platinium på et tidspunkt nemlig… men lige nu har jeg rigeligt med fisk…:slight_smile:

Desværre er et par af mine hanner blevet syge, jeg har dem under behandling nu, jeg kommer nok til at bortgive alt det yngel jeg har og ikke vil beholde en af de nærmeste dage, så jeg kan fokusere mere på mine avlsfisk og nye HM kuld