Vad kallas den ljusa färgen? de var snygga:thumbs::thumbs:!!!
Ser ut som en sån vill jag ha hanne det ja:D:D!!!
Vad kallas den ljusa färgen? de var snygga:thumbs::thumbs:!!!
Ser ut som en sån vill jag ha hanne det ja:D:D!!!
Altså de er helt lyse, den ene har en nuance af blå og den anden grøn og på dansk kalder vi dem vist pare pastelgrøn eller pastelblå
Då blir dom gröna eller blå i färgen om jag fattar rätt fast ljusa:scratch:
Inga problem att köra 5 liter
det hade varit djur plågeri o stoppa ner en haj i ett 5 liters men inte en “kamp” fisk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja helt ljusa but with a touch of blue
Frågar du fisken så har han nog en annan uppfattning :shock:
Jag kan ju tala om att mina kamphannar bor i 12L kar och tycks trivas utmärkt och det är ju betydligt större än burkarna i zooaffären. Det är bara Loppan min unga lilla blåa hanne som jag köpte som hona som bor i 110L med Körsbärsräkorna. Där emot tycker jag att man vid uppfödning av yngel behöver större kar, jag tycker inte att 12L är för litet för då kan vi ju snacka om djurplågeri när folk stoppar räkor i de där löjligt små nanokaren på 8L.
Alla kampfiskar jag haft har förökat sig och levt bra, jag har haft alla hanarna i 5-12 liter. Nu har jag dock inte ett endaste akvarie hemma överhuvud taget , och det är rätt skönt ![]()
Jag tycker att den gul/svarta hannen från sidan 2 , han är på de 3 första foton, är vackrast…
Har dock inga planer
Maiki vad hände med saltvattenkaret du hade på g??? Alla räkorna du hade???
Fast skönt att du nu trivs utan.
Mvh Pia
Han var ju också jätteläcker, ser ut som han har en böljande chifonklänning på sej:D!!
Jag jobbar för mycket plus att jag ska bli klar med undersköterska utb efter sommar så finns ingen tid. Så allt bara stod och ja stod. Men ett kar kommer jag ha sen. Men endast med kardinal räkor.
Mina kampfiskar förökar sej här, i dag skulle jag köpa ett inerfilter till mitt 24L kar med nya räkor i men det råkade slinka med 2 st Crowntailhannar också så nu har jag 6 hannar och 4 honor:shock::shock::lol::lol:
Får väl fota mina nya hannar och visa upp den ena har ju inte någon enormt snygg stjärt men han hade i mitt tycke lite udda färg:D!!
Nu är bara drömmen att få tag i en helvit eller en creme hanne sen är jag nöjd…tror jag:roll:![]()
Sålde min helvita hm hanne för någon vecka sen. Fick ett jäkla bra pris just för att dom är lite sällsynta. Men jag köpte ju alla mina direkt från hong kong. Dom finaste jag hade va däremot dom koi färgade ![]()
Hur ser de koifärgade ut Majki, du har inte någon bild liggande tro:D:D???
Katja, nu måste du hjälpa mej, jag tog hem en liten cremefärgad med svagt ljusblå fenor hona i går från Hornbash hon har haft en skada som läkt i hop fel vid stjärtroten, men troligen klämd av en håv när hon var mindre, men nu var det inte det jag skulle fråga om:D!!
I dag såg jag att hon byggt ett litet skummbo:shock::shock::shock: men det gör väll inte honorna, vad sjutton är hon en hanne fast kortfenad:scratch::scratch:???
Jag döpte henne till Märta men det kan hon ju knappast heta om hon är en han, den är väldigt söt i alla fall:lol::lol:!!
Här är några bilder på Märta:lol:!!
Ursäkta ränderna på bilderna, men jag stoppade “henne” i en glasburk som jag löst upp salt i förut och så är “hon” mer cremegul i färgen än på bilderna .
Märtas skummbo:D!
Då märta byggt skummbo och jag har en hona som är jätteromstinn, tror du det går att släppa ner henne hos Märta, eller ska jag låta bli tro, jag är rädd att hon får förstoppning om hon inte får ur sej rommen snart:scratch:
Hej Peckoltia!
Jeg tror bestemt at märta er en han!
Du kan slippe din rognfede hun ned til ham, men du vil jo så sandsynligvis få små “blandinger” alt efter hvilke finnetype din hun er. Men din kampfiskehun får ikke forstoppelse, hvis der går for lang tid skulle hun simpelthen bare smide äggene af sig selv og det skulle der ikke väre noget galt i ![]()
Men fin var han da!![]()
Visst är Märta fin, jag gillar honom väldigt mycket:thumbs:
Jag har släppt ner min romstinna hona till Märta som byggt på skummboet rejält och han är jätteintresserad av min romstinna hona, hon är blåröd Crowntail och jag vet att det blir blandisar, men det är också intressant att se vad det blir för färger om Märta och jag nu fixar detta tillsammans:D!!
Är det något jag bör tänka på om det blir lek här i dag, Märta är snäll så jag vågar lämna honom ensam med honan:D??
Just inom splendens så kan honor få för sig att bygga bo. Men det kan också va en låg fenad hane eller bara en mycket ung hane ![]()