Om man blandar VT och CT så blir några yngel en variant kallad Combtail och några blir VT med crowntail gener ![]()
Genetiker ikke min stærke side, men jeg mener nok du får crowntail, måske begge dele ud af det, i hvert fald får du nok bærere af crowntail genet… Men du må nok spørge en der er bedre til det end jeg er hehe, jeg prøver mig frem og ser hvad der sker haha… ej jeg synes det kan være svært at huske det, selvom jeg har læst et par artikler om det:)
Men tillykke med dine nye fisk da! velkommen til kampfisk, nu bliver du nød til at have endnu flere akvarier :thumbs::thumbs:
Lege et par billeder jeg tog idag, jeg syntes var lækre. Både af Mr. Splendens og mine babyer.
Godt du kunne svare Jonte L!![]()
Jaha, så då kan man spara avkomma och para tillbaks på Crowntail:thumbs: då borde jag nog knalla och hämta den honan, fast eftersom hon är bra mörk så kanske det inte är någon som tar just henne när det finns en gäng färgglada honor i samma kar:D:D!!!
Hur ser en Combtail ut:D? Det fanns en hanne som var Crowntail fast med korta fenor, han var röd:scratch:
Crowntail findes i alle finnevarienter! så det er nok en plakat crowntail du har set:)
Ok, fast jag föredrar den med långa fenor, föresten vilka fina bilder och ännu en läcker hanne:woah:
Ja jag får nog skaffa flera kar, fast jag kan bara ta ett åt gången av de mindre i min ryggsäck, men tillslut så har jag ju många fast det blir många turer till Hornbash:lol::lol:!!
Mina Guppyn ligger risigt till nu, förutom mina Vildguppyn;);)!!
Haha ja mine endlerguppyer blev også byttet ud med kampfisk, ja mine dværgguramier også:)
Fast mina Vildguppyn stannar här, dom klarar jag inte att göra mej av med, de är så vackra, men de går i mitt 250L kar tillsammans med Nannostomus beckfordi och mina Amanoräkor:D!!
Undrar om zooaffären är öppen i morgon så jag kan hämta den där honan:D!!
Hehe man bliver så spændt når man vil have nye fisk ![]()
Här är några bilder på mina kampfiskar men min blå hanne är inte på långt när så läcker som dina:D!!
Den sista honan är mera vinröd i fenorna än vad kameran påstår.
Fine er de alligevel! jeg er ret vild med din siste hun, den med hvis krop og røde finner! jeg har selv sådanne gående herhjemme ![]()
Det hedder forresten cambodian mener jeg:)
Hon är fin, fast jag tycker bättre om den andra honan som går i en rosa ton:D!! Hannen kunde haft en lite vidare stjärtfena än vad han har, men han var den som såg bäst ut av dem de hade inne just nu:D!! Sen fanns det en rätt läckert färgad vanlig hanne, han var lila, men jag håller mej till dessa Crowntail förutom den där honan som jag hämtar i morgon i fall de har öppet:D!!
I hvert fald tillykke og held og lykke med de nye kampfisk, håber det bringer dig ligeså meget glæde som det har gjort hos mig ![]()
Vi får väl se hur det går med mina kampfiskar och så hoppas jag på att de får in flera hannar på torsdag av Crowntail:thumbs:!!
Øv jeg kan ikke ligge billeder op??![]()
Varför kan du inte lägga upp bilder Katja:scratch:
Här är några nya bilder på mina kampfiskar.
Min första hanne igen.
Min näst nya hanne.
Sen har vi nykomlingen som kanske inte är lika fin men ändå,
han är kortstjärtad och lite blyg ännu, fick honom av ägaren till zooaffären.
Vet inte om fenorrna kommer att förbli korta, men han har vackra blå ögon:D
En av mina nya kamphonor hon är vanlig kamphona, men jag gillar hennes färger,
här är hon precis hemkommen hon är egentligen mörkare en så här, påminner lite
om din fina kamphanne i teckningen på fenorna:D
Sen har vi denna som är köpt som en hona, men jag tycker det ser ut som en liten hanne,
den är ca3,5 - 4cm lång:shock:!!
Katja hjälp mej, detta är väl ingen hona?, den är mera lila än blå men kameran tycker den
ser ut så här:D
Hmmm… Jeg synes du har ret, det ser ikke ud som en hun, har den ægplet??
Den ser ellers ret voksen ud synes jeg, men ved at crocntail skulle findes i alle finneformer, så det kan måske være en plakat crowntail? Jeg har ikke selv set det inden, men har set en som skrev og spurgte ligesom dig. Hun trode hun havde købt en crowntail “hun” og vi kom vist frem til at det måtte være en plakat CT. ![]()
NEJ, jag klarar inte av detta mer, köper snart en hanne och försöker avla igen :evil:
Hmm… Har ett 6 liters över! ![]()
Där kan hanen bo… Hmm… Har det gamla sexkantiga akvariumet där jag kan jag försöka odla senare! ![]()
Jag försökte få en kull VT för några månader sen, men det slutade med att hanen dog, antagligen var han för gammal… ![]()
Nu ska jag leta reda på en fin, stor hane. Till min stora röda hona ![]()
Ska den stackaren bo i ett 6-liters-kar :shock: Det kallar jag djurplågeri - ursäkta att jag skriver det, men jag tycker det är alldeles för lite. Om du ska lyckas med avel så bör du ge dina avelsdjur bra bostäder, välmående djur lever längre o förökar sig bättre.
Okej, alla säger olika, vissa säger att dom ska ha minst 5 liter, vissa 50… ![]()