Interaquaristik

Namn: Interaquaristik
Länk: http://www.interaquaristik.de
Beskrivning: Tysk webbutik som säljer bland annat räkor

[siteprev]http://www.interaquaristik.de[/siteprev]

Beställde räkor från detta ställe som de skickade i slutet på veckan och därmed fast på posten eller tullen över helgen. paketet tog 5 dagar att komma fram allt stendött vid ankomst. Hade dessutom betalt för expresspaket.

När vi så äntligen fick paketet och öppnade låg “värmepaden” högst upp i paketet. Vattnet med räkorna helt iskallt.

Jag skrev och på pekade detta och de ville ha bilder på de döda räkorna. Sedan skyllde de på att de inte visste att det var till utlandet paketet skulle till.

Anna

Tråkigt att dom inte klarade resan har oxå funderat på att köpa från tyskland så några frågor .
Vad för slags räkor var det ?
Kom räkorna i breathingbags ?
Var det ett välisolerat paket ?
mvh/bjorsa

En till oseriös :shock: !! Är tyskar så ohederliga eller :o ??? Man måste tydligen åka ner till Tyskland med färgan om man ska köpa räkor :twisted: :twisted: !!!

I think that when ordering from Germany you need to make very clear that they need to send living animals on mondays. Tell them that there is no postal service on weekends in Sweden. It is best (and easy for me to say because I am german) to call them beforehand when you order and make it very clear to them that they are sending to another european country and that they need to pack and send on the correct days.

There is a reason why the Logemanns do not send their räkor outside of Germany - they know that a lot can go wrong.

So far I have only ordered plants and other stuff from Interaquaristik, no living animals. The snails I got from them I let them send to my parents and they came to visit me by plane the next day.

The problems I have had with Interaquaristik so far is more that they do not have things available and do not tell you that they are not available. Instead they order them and that takes time and all the while you wait and wait for your shipment since their website said “Shipping within 2 days”.

Det kan nog hända att det fungerar så, men inte när det gälde Aqua Tropic som blåste mej, för 1 maj är väl en helgdag även i Tyskland? Har dom utdelning av post i Tyskland även på veckoslut och helger Jen?
Jag tycker det är oseriöst att skicka till annat land på en fredag som också var fallet i mitt fall med Snöflingorna och sen kan dom väl läsa även i Tyskland antar jag, för det står klart och tydligt att adressen är tex Gothenburg, Sweden och på mitt paket hadde dom klistrat ett exportmärke :twisted: :twisted: !!!
Nej du Jen det finns defentivt skojjare här :twisted: :twisted: !!!

Jag beställde babaulti green och 4 sulawezi sniglar. Skalen på sniglarna hade te klippt av toppen på och det var nog inga sniglar i skalen längre heller.

Bra tycker jag att sån’t här kommer fraam så fler slipper slösa pengar på grejor som inte kommer fram.

Är förvånad att dom finns kvar,köpte från dom för en 6 år sedan ingen direkt katstof men klantigt ,snålt och amatörmässigt packat.

Så har vi då 2 oseriösa på listan som inte kan rekommenderas, frågan är om man törs beställa av de övriga, någon av dem hadde en jäkligt läcker Sulawesiräka som bara var :shock: snygg. Det ser defentivt ut som om man måste ta båten till Tyskland och handla i egen hög person :evil: :evil: !!!

Vi är 2 som blivit blåsta på kort tid, jag blir så djä… förbannad :twisted: :twisted: !!!

Trist med oseriösa säljare, det finns dock många väldigt bra med i Tyskland.

Sulawesiräkor är en väldigt stor chansning att beställa från Tyskland. De är extremt transportkänsliga och dör en i påsen så blir vattnet snabbt förorenat och dödar de andra.

Det bästa är helt klart att handla dem från odlare i Sverige, direkt i butik eller så nära “hemmet” som möjligt.

hmm tråkigt med butiker som ska lura folk och inte klarar av att sälja på ett professionellt sätt. =/

Det måste varit posten för om tullen tagit hand om paketet och öppnat det så hade det stått på paketet .

mvh/bjorsa

Jag tycker det tyder på mycket dålig packning här även om dom hadde värmepåsar. Var inte lådan isolerad med frigolit inuti?

Nej, De var packade i vanlig plastpåse.
Anna

quote=“bjorsa”]

Det måste varit posten för om tullen tagit hand om paketet och öppnat det så hade det stått på paketet .

mvh/bjorsa[/quote]

En skicka frigolit i botten och sedan strimmlat tidningspapper.
Anna

[/quote]

Bara en i botten :o ,inte undra på att det blev kallt :shock: !! jag fick mina i en väl isolerad låda med frigolit både på sidor botten och lock sen låg det samma pappersremsor i lådan + värmepåsar, så mina räkor var varma när de kom, men de var bara 14 varav 1 var död och jag hadde beställt 20 räkor, men Sulawesisnäckorna var i alla fall 4 som jag bestälde. De låg från fredag till tisdag innan jag fick dem och de låg i vanliga akvarieplastpåsar, vilket inte är så bra.

Vet du om dom kommer att kompensera dej för räkorna och snäckorna?

Nej jag tro inte jag får någon kompensation, De skyllde på att de inte sett att paketet skulle till utlandet. Så det blir väl inget. Det är dåligt.

Jag håller med för jag fick inte heller någon kompensation för de räkor dom inte skickade, Aqua Tropia skylde på att jag skulle ha reklamerat inom 24 timmar från och med att dom skickade, hur i hela friden skulle jag kunnat göra det då lördagen var 1 maj och jag fick paketet tisdagen veckan efter :twisted: :twisted: !!!
Hadde dom inte klistrat på en sådan där gul rund exportlapp?

De hade märkt kartongen att den skulle till Sverige, så det var väl nå’t de skyllde på. Så himla trist hela allt i hop. Jag är jättebesviken.