Interaquaristik

Snacka om 2 oseriösa ställen va :twisted: , undrar om man vågar skicka efter mer, jag vill ha fler Snöflingor, lite lite med 13 st när de är de enda här i Sverige troligen :roll: :roll: !!!

Varför tror du att dom är dom enda här i sverige?

@Peckoltia: I will read through the shipping terms of A.T. again for you (since they are in german). I am certain I read in them that those 24h start when the räkor arrive at your place. Will let you know asap. I can also write a nasty letter in german to them for you if you want :slight_smile:

De sa 24 timmar från och med att dom är skickade, inte 24 timmar från och med att dom var på utlämningsstället :cry: !! Tror du det hjälper med ett sådant brev då :lol: ??

Här på forumet finns det ingen mer som har dem i alla fall och dom flästa är ju med i flera forum, har du dessa räkor då?
Vore ju trevligt om dom gick att få tag på här i Sverige så man slipper importera från Tyskland :smiley: !!

Nej förlåt! Skulle bara retas lite :smiley:
Tror oxå att du är själv med dom.

Dom är inga bling-bling färgade super räkor ,fram odlade av mystiska japanska
ninjor som kommer ut i en ny modell varje år som kostar lika mycket som en ny bil… :evilgrin:

:lol: :lol: :lol: retsticka, är du avis :lol: :lol: :lol: ???
Hoppas jag får bebbar av dem också så att de blir fler och som sagt får man väll ta flyget ner och båten hem om man ska köpa fler Snöflingor, eller om det finns någon här som kan tänka sej att ta med upp i framtiden, kommer ju att behöva mer avelsmaterial :smiley: :smiley: !!!

En fråga angående Snöflingor… Hittar dem inte under “Räksorter” (tror jag iallafall). Hur ser de ut? Det är väl inte samma som Snowball?! :?: :?: :? :?

Nej det är det inte, dom är de första här i Sverige och jag ska skriva om dem i räksorter, du hittar bilder på dem i Bild och Film :smiley: !!

Jag har handlet med detta företag ett par gångar. Senast för en månad sedan. Det var mest kulturer av levande foder. Bl.a ½ liter Tubifex, som jag nu entligen har fått i en bra kultur. Jag fick också ett antal caridina multidentata. Jag kan bara rekomandera företaget, som levererede snabbt, men expressfrakten är kostsam. Den gick på 100 Euro, så man skall inte beställa småportioner. :slight_smile:

Får kolla med dem men jag har för mej att de inte har de räkor jag är ute efter, men dom kanske kan ta hem om man frågar :smiley: !!

Vad är det för rariteter som du inte kan hitta i sverige?

Jag behöver flera Snöflingor för avelns skull och dem har de inte, jag har ju bara 13 och jag tycker det är lite magert, vill ha upp antalet till minst 30 :smiley: :smiley: !!!

Hur gick med http://www.garnelenaquarium.de/ hade han inga att sälja?

Han svarade inte ens på min förfrågan, men jag kan ju göra ett nytt försök :slight_smile: !!

Den här butiken hade ruskigt många spännande snäckarter… Tråkigt att det låter som en riktig chansning att handla från dom :confused: