I dag är dagen jag önskade inte fanns.

Världens finaste lilla fågel somnade in tidigt i morse i mina händer.
Trots riktigt duktig veterinärvård samt sondning och vakning var 3:e h dom sista två dygnen så gick han inte att rädda.
Skulle just nu ge vad som helst för att få Zenith åter!

Nej usch vad tråkigt Anette och så var han ju inte gammal heller borde ha levt många år till:cry::cry:!!!
Väldigt fina bilder är det på honom som minne här i alla fall helt underbara!!!
Vad hände med honom, hur blev han så sjuk:cry:??

så otroligt tråkigt, han var en väldigt vacker pippi fågel, sänder en tanke till dig

Nej trist Peckoltia, han blev ju bara 2½ år.
Han fick förstoppning i krävan som sen ledde till akut kräveinflammation. Det gick för fort, har svårt att ta in det.
Är chockad helt enkelt. Det gör ju inte saken bättre i att allt jag gör här hemma påminner mig om honom. I vanliga fall så hade han ju suttit här på min axel nu o tjattrat mig i örat. Det är svårt med sorg när man lever så nära djuren.

Tack p.strid!

:cry::cry::cry:

Det är för tråkigt, jag gillade din vackra Zenith väldigt mycket och jag förstår att det är tomt, en lite fågel är ett väldigt trevligt sällskap. Jag har ju haft flera undulater men aldrig råkat ut för att de fått förstoppning i krävan och att det skulle gå så illa med din Zenith är fruktansvärt:cry::cry::cry:

Usch vad tråkigt :frowning:

Anette I really am sorry about your beautiful little friend. I understand how upset you must be and how much you will miss him. Hope you have someone nearby to give you a hug.
Karen

Tack! <3
Ja Karen, du var ju här och såg han för inte så många dagar sen. Och då var han ju helt frisk.
Förstå att jag saknar att pussa han på bröstet så där larvigt som jag alltid gör. :cry:

Nej vad tråkigt! :cry: Är själv uppvuxen med undulater och har just nu 2st en på 10år och en på ca. 3mån, förstår hur du känner dig nu :frowning:

:cry: Även om jag inte har haft undulater så vet jag hur svårt det är att mista en älskad familjemedlem. De blir så personliga så sorgen blir stor när de inte finns mer. Jag känner med dej:|

Tack igen! Det värmer oerhört skall ni veta! <3

Ja sorg efter någon älskad ( vem de nu är folk, fågel, kat, hund osv) är jobbigt.
Beklager sorgen.
Bamsekram o många tankar skickar jag till dig.
(1 år idag sen min jobbarkompis dog 55 år blev han endast)
Kram Pia

Vad kul att se en så social undulat, förstår att han är saknad. Kram till dig Anette.

Åh vad tråkigt :frowning: :frowning: :frowning: Kram till dig.

Tack alla! <3 Kramarna tar jag tacksamt emot. Kan nog inte få för mycket av den varan just nu.

Ja Zenith var mycket speciell. Han kunde göra lite konster som att apportera, komma på kommando och funkade prima att spela fotboll med.
Supersocial, aktiv och helt orädd för allt jag gjorde med han. Jag var alltid så stolt över han, och jag vet att han visste det.
Nej jag tycker detta är så orättvist, han skulle haft många fler år kvar.

Nej vad tråkigt anette, beklagar! :frowning:

Ja man kan inte annat än beklaga det tragiska. En sådan vän som blivit präglad på dig och som du kanske lärt några saker, känns naturligtvis extra svårt. Vi sörjer med dig Anette.

Tack! <3

Usch sitter här och har världens pirr i magen. (av förväntan)
I morgon bitti bär det av till fågelmarknad i Roskilde, (och jag borde sovit nu, suck) och jag har en säljare som kommer dit med en jättefin Meyers papegoja. Född 2011 och DNA testad 1.0. Priset är helt rätt med.
Bara ett problem… Har ingen bur hemma i den storleken. Stackaren får isf sitta i min (iofs stora) undulatbur över natten.
Kommer bli fattig…

Snälla ni, håll tummarna för mig nu, vill inte komma tomhänt hem, här är för tyst…

Så fin!