Hur har det gått för dig? Fick du med dig sötnosen i inlägget ovanför hem? ![]()
Fick samma fråga på PS så klistrar in två svar. (lite lat ibland :hehe:)
Jadå! ![]()
Den där Meyers papegojan fick följa med hem. Vi håller på att tamträna för fullt här hemma nu. Han är ju voljär född så han har varken sett människor på nära håll eller varit inne förut. Han är iaf jätteduktig. I morgon firar vi 3 veckor. Tyvärr verkar det som om jag inte tål han. Hittar jag ett riktigt bra hem till han så får han nog flytta.
Jag har aldrig reagerat på fåglar innan men nu vill varken näsan eller ögonen ge med sig. Jag hoppas att det går över, för Xelix som han heter är verkligen så som de beskriver en Meyers papegoja: Smart, snäll, mild och vill bara bli älskad.
Nu har han fått flytta. Det var med stor sorg i hjärtat som jag satte ut han till salu, men rätt hem dök upp direkt och nu får han åter sitta ute i voljär. Jag är övertygad om att han trivs bättre så, och det är ju en liten tröst.
På torsdag skall jag gå o testa mig igen, och om test för fågel/damm/kvalster är negativt kommer jag så fort jag gått klart min utbildning om 7 veckor börja leta ny fågel.
Denna gång blir det dock en handmatad papegoja som jag kan ta med mig bort precis som jag kunde med Zenith. Man blir ju mindre bunden så.
Den korta tiden med Xelix kommer jag dock aldrig att glömma bort. Jag tyckte han var enormt duktig som kom som “vildfågel” och ändå anpassade sig så fort här.
Lite trist detta, men fastän jag saknar han som fan så vet jag ju att han faktiskt har det bättre nu.
Kul att han fick följa med hem, men tråkigt med allergin och att han blev såld
Hoppas att du inte visar något på testet så du kan köpa dig en sen igen ![]()
Har själv alltid önskat mig en gultoffs kakadua, men de är tyvärr lite stora att ha i lägenhet så jag får hålla mig till mina små undulater
Flyttar nog kanske in en till här i veckan om hon inte blivit såld innan vi passerar där på onsdag ![]()
Ja tack för en gultofs kakadua, men nej tack till skriken. :lol: Samma med den gråa jakon, helt underbar, men jäklar vilket oväsen den kan föra.
Då skall jag hålla tummarna för ännu en undulat, ja de är ljuvliga, låter lagom och är lagom stora. (säger jag som helt snöat in på lite större papegojor nu)
Hehe ja de kanske må låta lite men, sen den dagen jag såg en gultofs på riktigt för första gången så har jag velat ha en
Var nånstans på västkusten Laholm/Halmstad när jag var 7år gammal närmare bestämt 17år sen
Var på något litet zoo av något slag, kommer bara ihåg kakaduorna och att de hade en sengångare. Stoppade fram handen till en av kakaduorna och den klättrade upp på armen på mig och där stal de mitt hjärta ![]()
Men jag klarar mig bra med undulater också
Det är jag uppvuxen med ![]()
slänger med en liten bild på den som kanske flyttar hit om jag har tur ![]()
Jättefin ju! Ser inte så gammal ut heller.