Hej jag heter Annica

Och har hittar räkor som hobby ganska nyligen. Och man kan lungt säga att jag fastnat hårt. Har haft akvarie i 10 år med fiskar mest dvärgcikider. Har ett 133 l med nyckelhålsciklider och Apitogramma Macmasteri och ett 126 l med Dorsigeras sen har ett 50 l med kakaduacikler.
Räkor har jag blue pearl, white pearl, och CR i kuber 30-20 l.
Har ett tomt 50 l som troligen kommer bli räkakvarium framöver troligen blir kakaduaakvariet det med senare känner mig lite räk besatt faktiskt :wink:

Hej Annica och välkommen hit:thumbs:

Ja, det är lätt att bli betagen av dessa underbart vackra och intressanta små räkor. :roll: Akvarierna ökar i antal hemma…

Vælkommen och lycka till!!!

Hej!

Du verkar ha en talang för att göra det fint hos dina undervattensdjur, välkommen :slight_smile:

Passar också på att välkomna dig hit det är förtrollande hur lätt man fastnar för dessa varelser… :slight_smile:

Hej och Välkommen hit!

Det är lätt att bli räkberoende, särskillt när man kan få bra hjälp på detta forum.
Jag började med ett akvarium med räkor. Nu är det fem med räkor :D.

Hälsningar
Magnus

Hej Annica och välkommen hit:D!

Välkommen hit.
Fint kar.
Mvh Pia

Välkommen! Kul med dvärgciklider också :slight_smile:

Tack alla :slight_smile:

Varmt välkommen hit!

Tack :slight_smile:

Hej Annica!

Visst är det Wille och Fridolfs matte? :stuck_out_tongue:
Nu har vi mopsar, kaniner och fiskar/räkor gemensamt…

/Susanne, mops-Emmas matte :wink:

Välkommen :slight_smile: Vad är det för gula fiskar man ser i akvariet? Fina!

Haha jo visst är det det Susanne, har helt missat detta
Fiskarna är en regnbågsfisk “irani” något, fick med dom av misstag när jag köpte guldtetror :stuck_out_tongue: fick dock flytta dom från räkorna funkade inte :wink:

Välkommen hit!:slight_smile:

Tycker jag känner igen dej från Zoopet?:wink:
Regnbågsfiskarna ser ut som en sorts “blue-eyes” förmodligen Pseudomugil gertrudae.

Thaifighter

Nää, det är inte P. gertrudae, jag har dem här de är inte så gula, det finns flera små regnbågsfiskar men det skulle kunna vara dessa P. signifer dom har jag med i ett annat kar, har du någon bra bild på dem så man ser bättre:)?

Välkommen!

Iratherina werneri så klart!

P irani irani är det :slight_smile: