Ok, en liten uppdatering, bra och dåliga nyheter:
Jag kom hem från usa den 20de juni, mina fiskar och räkor hade varit utan tillsyn i 10 dagar. Alla mådde bra, var pigga och glada. Efter två dagar insåg jag dock att jag inte kunde se mina räkyngel i den gröna gruppen, den grupp där jag hade fem-sex MÖRK blåa yngel. När jag letat igenom lådan, av 25-30 yngel, så hittade jag endast tre. Ett mörkblått, ett som är lite svagt blått och ett vanligt. Jag var hemskt ledsen över detta, naturligtvis, det var den enda förlust jag led dock, i alla akvarium.
Innan jag åkte till usa köpte jag fyra crystal räkor, två röda (hane+hona) och två svarta (hane+hona) som jag hade ihop i en låda. Hade haft dem ett tag, men de hade inte parat sig innan jag åkte. När jag kom hem var den röda och svarta honan gravida, super! Efter en vecka var också den andra röda, som jag trodde var en hane, gravid! Så nu har jag tre gravida crystals, som föder om några veckor.
Köpte härom dagen två snow/golden från janne på södermalms, två oparade honor köpte jag, och satte ner med min crystal grupp för att få till fler golden/crystal och för att kanske lyckas få till King kong, Red ruby och Blue Bolt hybriderna
Satte ner dem på kvällen, och nästa morgon var en av dem redan gravid med crystal hanen, jag såg hur han började jaga runt henne kvällen innan, så det gick fort. Haft dem i flera dagar nu och allt verkar gå bra, de trivs och nu väntar jag bara på att den andra honan ska bli gravid också.
Mina gröna/blå tigrar: Kommer inte sälja några gröna tigrar just nu, eftersom jag fick ett bakslag i den gruppen och bara har två gravida honor för stunden.
Mina vanliga tigrar: Jag har ju en “reserv grupp” med vanliga tigrar, och den stora gruppen är könsmogna nu, såg idag den första honan med ägg på och en till som var redo att para sig vilken dag som helst, så inom en månad eller två kommer jag ha massor med tigrar och kan sälja bort lite. Dessa tigrar är kusiner/syskon och övrigt släkt med de gröna/mörkblå jag har, många av dessa vanliga har starka fina ränder och liten hint av färg i sig också.
Under vintern kommer jag nog ha fått igång med golden/crytal aveln, ska köpa in lite fler avelsdjur nu i augusti så jag inte pushar dem för hårt från start, och så får vi se om jag lyckas få till någon king kong 
Håll tummarna för allting!