FRAKU-Aquaristik

Idag har Frank på Fraku skickat min beställning! Det är såå spännande. Det kommer deep blue tiger, orange neocaridina och gula neocaridina.:thumbs::thumbs::thumbs:.

Vad spännande - rena rama julafton - blir det :smiley:

Jippie!
Nu har dom blivit sorterade i Malmö. De närmar sej.

Framme:thumbs: Alla räkor lever och är pigga+++:D

Grattis :slight_smile:

Jag funderar på att beställa några Orange Elefanter, någon som beställt såna tidigare och är nöjda? :slight_smile:

Föressten, kan man blanda orange elefanter med yellow? tänkte om de korsar sig och de bara bli fula snäckor

Tylomelamias can store sperm for 6 months. So chances are, unless you buy babies, the Tylos you get are already carrying :wink: But they can cross-breed.

Hej!

Tänkte testa Fraku Aquaristik och beställde precis 10 st [COLOR=black]Caridina cf. breviata “Bumblebee” [/COLOR]och 10 st “[COLOR=black]Tigergarnele Wildform high quality- Caridina cf.cantonensis sp.” på deras hemsida.[/COLOR]
Efter som jag inte kan tyska så blev det att gissa sej fram vid beställningen! :roll:
Blev anmodad att registrera ett konto vid beställningen och följde instruktionerna så väl jag kunde och beställningen till dom skall vara skickad.
Vad jag inte förstår dock är hur man betalar för sändningen, då inget sade om detta under beställningen?
Trodde det skulle dyka upp några alternativ med tex Paypal eller bankkorts betalning, men gjorde aldrig det?
Betalar man vid upphämtning i Posten eller betalar man i förskott direkt till deras bankkonto?
Vore tacksam för svar!

Thaifighter

Skicka ett mail till Fraku så får du hans bank uppgifter och betalar i förskott till hans bankkonto. /Sanna

Tack för svaret!:thumbs:
Jag har skickat mejl till honom nu!

Thaifighter

Jag har för mig att Fraku skulle räkna ut postkostnaden innan man kunde betala? Sedan var det banköverföring på aktuell summa.

OK, det kommer kanske nått mejl med totala summan inkluderat postkostnaden,
för den är inte inräknad på min beställningssedel.
Såg ingen info om vad det kostar att skicka utanför Tyskland heller, så det kommer väl som en överraskning på posten!:stuck_out_tongue:

Thaifighter

ps konstigt att han inte har websiten även på engelska då han ju skickar även utomlands?

UPPDATERING! Fick just nu ett mejl från honom med transportkostnaden den blir 27 Euro och fick även hans bankkonto nummer!
Märkte också att han inte har någon DOA garanti!
Fast det har kanske inga av dom utländska Internet Räkaffärerna!?

Thaifighter

Kollade precis upp hur man betalar.
Trodde att det var bara att betala över Internet, men så enkelt var det inte!:expressionless:
Jag har ICA Banken, och för att göra utomlandsbetalningar så måste man ringa till dom på vardagar 09:00-18:00!
Om betalningsuppdraget lämnas till banken innan kl. 11.30 kommer pengarna vara i den mottagande banken inom två dagar, och sen kan det ta ytterliggare tid innan mottagaren kan se betalningen på sitt konto!
Sen kostar det tydligen ytterligare minst 50 kr vid EU-betalning!
Så jag som trodde att man kunde få räkorna skickade från Tyskland redan nu på Måndag … hmmm!:cry:
Blir nog inte förrän tidigast nästa vecka igen verkar det som, eftersom dom bara skickar på Må(-On)!?:roll:
Verkar som det blir en lång och dyr väntan, nästa gång beställer jag nog från Sverige istället!:lol:
Hade varit bättre om man kunde betalat direkt med Bankkort eller Paypal!
Så jag avbokade min beställning.

Thaifighter