jag la en order hos han på cirka 11 tusen va det när jag höll i ett samköp här på sidan…
Jag la ordern betalade direkt med kort “visa” det va en torsdag! Rent automatiskt skickade han ett mail till mig och skrev att han skickar paketet på måndag så det inte blir massa klödd… Gjort som sagt skickade på måndag på onsdagen hade jag det här och på torsdag va folk hos mig och hämta räkor till förbannelse haha! 3 räkor hade dött av totalt ja skit många… jag brydde mig inte om att maila han för kompensation av 3 räkor… då det va packat på ultimata sätt! med breating bags frigolit låda osv osv.
du ska inte välja någon du ska registerar dig att du bor i sweden sen när du handlat och går till kundkorgen så ska du välja “pick up” på tyska "Selbstabholer" så skickar frank info till dig!
Amdadesign: Man får inte välja. Dom frakterna som står där gäller enbart i tyskland. Frakten till sverige ligger på 200kr ungefär. 22Eur om jag minns rätt. Som majki01 skriver så väljer man pickup och så skickar frank info till dig.
Jag beställde jag tio räkor från dem, bl a ngra kardinaler. Den skickades på i mångdags, och jag skulle fått det i torsdags. Enligt Posten så var “mottagaren ej anträffbar vid leverans” (fast min sambo var hemma hela den dagen, och ingen försökte knacka på, vi har ingen portkod eller låst ytterdörr) så packetet kördes till utelämningsställe. Jag spårade packetet för sent och kunde hämta ut den tidigast i morse, måndag, snart en vecka efter att den skickades.
Till min stora förvånan och lättnat så levde ALLA räkor, förutom en kardinal.
KUDOS!!! till Frank säger jag bara! Och bajs på Posten.
Detta, jämfört med tex kardinalräkor från Imazo, som kommer till djuraffären halvdöda efter ngra timmars bilfärd, i en luftfylld påse som luktar unket när man öppnar den, är helt otroligt!
Kardinalerna jag fick av fraku klarade sig sådär i längden dock. köpte 7 st av honom varav ca 1-2st trillade av pinn per vecka tills alla var döda. Vet inte om jag gjorde något fel eller om han har helt andra parametrar på sitt vatten än mig.
Dock levde alla när jag fick dom levererade, så packningen var det verkligen inget fel på.
Du får uppdatera hur det går med dina så man vet om jag eller han har konstigt vatten.