Ja, då var det bara en vecka kvar tills vi flyttar till hus! Nu börjar paniken komma smygandes… Alla kar ska ju också flyttas! Jag tror att vi har planerat det hela ganska bra… Hoppas, hoppas, hoppas att det ska gå bra! Är så rädd att något ska spricka! Ojojoj… håller mig för pannan
Ja jag kan ju inte säga att jag är avundsjuk , fast man slänger ju en massa som man inte hade gjort annars…
Kanske dags att köpa på sig plastbaljor eller större byttor att ha fisk, räkor o snäckor i.
Större spannar hinkar till grus , o vattnet från akvarierna får ni ju spara nått av…
Har ni tillräckligt med tid , så kan ni ju flytta 1 kar i taget.
FAST jag hade nog själv varit orolig…
Hoppas att allt går bra…
Lycka till
mvh Pia L
jo men eftersom ni känner ägaren till huset… kan ni inte börja flytta ett kar åt gången redan nu? så kan ni ju flytta ett om dagen eller så och ta det luuuugnt så inget går sönder
iaf lycka till :thumbs:
Kul!:thumbs: Vart flyttar ni? köp baljor och lägg i massa mossa så ska det nog gå bra=) så gjorde jag:D. Men kolla vatten kvalitén dit ni flyttar för det skilde kraftigt av nån anledning hos päronen och min lägenhet!
Jo vi flyttar lite i taget! pustar ut en minut
Första karet blev flyttat igår och det verkar som att det har gått bra! Det står och puttrar på övervåningen i nya huset! Ikväll är det det stora karet som ska ut på äventyr… I det har vi bara fisk och har stoppat ner några trötta körsbär som efterätt någon gång ibland… Och idag när jag fiskade upp alla fiskar så hittade jag 2 räkor som hade överlevt! Helt otroligt! Haha
Men så fort alla växter var borta så var dom ett lätt byte för papegojcikliderna… Det blev en himla fart på dom!
Djuren kör vi i balja och så har vi fått låna fina dunkar från Saga09 här på forumet som vi kör vatten i också
Nu ska jag skopa upp en massa grus, på återseende!
Kram på er i vinterkylan!
Lycka till!
Håller alla tummar.
Tack så mycket ![]()
ja om ett år eller så kanske ni flyttat färdigt :evilgrin:
Nu ska du inte vara så! Imorrn bitti 7.30 går flyttlasset
Då kommer gubbarna hit och tar alla möbler + kartonger och vi flyttar dom sista 3 karen imorrn
3 kar rullar redan i huset och det har gått så bra såååå ![]()
Icefudge, vi har haft nyckel till huset sen den 1:a så vi har kunnat köra små saker och sådär.
Som svar till Daniel så blir det Suuuuuuuuuura ![]()
flyttgubbar? sånt kör vi inte med här nere. här tar vi i själva å knäcker ryggen istället
ni får ju fram med bildbevis på karens nya hem sen ![]()
det är så tråkigt att flytta akvarium. lider med er. Men i det nya huset kanske ni får plats med fler? :lol:
I huset får vi plats med massor av kar! Men vi ska ta det lugnt i början… Måste se vad elräkningen hamnar på först bara:D
Flyttfirman vi har anlitat ägs av mina släktingar… Man måste ju ställa upp för släkten??? Haha ![]()
Bilder dyker självklart upp så fort vi har kommit på plats!
Kram på er!
Så roligt att höra att det har gått bra med de första karen…
Tänker på er idag…
Jobbigt att flytta o hitta allt , fast jag får själv tömt ut en massa skit , som jag annars samlar på mig (enligt gubben är jag fött i hamsterns tecken…)
Fast jag får nästan ångest om jag ska slänga nått viktigt … ( tyg/sygrejor ligger högt på den listan)
Lycka till med flytten o att komma i ordning. ( Lät inte Svenskt det där, hoppas att ni fattar)
Mvh Pia.L
Lycka till med flytten…
Står förhoppningsvis där snart…
men har bara 2 kar att flytta… puh!
Varför sura!! Var ju glad när man fick veta att mer än jag höll på med räkor här i gurkstan:(. Fast är dock liiite avis att ni fixar kåk:D!
Nyfiken som ja e undrar ja hur de går me allt:confused:
Det har gått bara bra
Allt är på sin plats och allting är uppackat!
Har bara 1 kar kvar i lägenheten som ska hit med jätte äpplena men dom tar vi i samband med städningen förmodligen.
Igår morse fick vi duscha i kallvatten för vi hade haft cirkulationen på under natten mysiiiiigt
Idag på morgonen hade vi varmvatten, Man lär sig alltid nått nytt ![]()
ha,ha… ja så kan det gå…
Tar ju ett tag innan man vet vad alla kulventiler o pumpar är till…![]()
Själv eldar jag med pellets, och har haft 3 haveri på 1½ vecka…
Nu senast small en drivmotor… går på 3500kr (installerar den själv…) så nu sitter jag o väntar på att posten skall leverera den…
Så elpatronerna i pannan jobbar för fullt…![]()
kör också pellets… Och fan denna vintern här nere har varit sjuk… har redan gjort av med 3 ton pellets sen månaden innan november… Fick nytt i fredes… pannan har gått på högvarv hela tiden… Inte konstigt med 20-25 minus grader iofs.
Trevligt med en likasinnad…
(pelletseldare)
Jodå det går lite mer när det är kallt…
Jag är bara glad att det inte är så kallt när man kör på direktel… det svider ju i plånboken…:lol:
Annars så fick jag pellets billigt denna gången… (nov) 2300kr/ton (köpte 3ton bulk)från Stora Enso… pelletsen är ok.