Flytt!

vad kör ni för pelletsbrännare? sålde min PellX P21 för nån vecka sen gick tillbaks till vedeldning då det är det enda som passar min plånbok för tillfället…

Jag körde vedeldning i förra huset och jag måste säga att med pelletsen har det blivit mycket billigare…

Värmer hela huset med pelletsbrännaren 2 våningar med totalt 4 sov rum och 2 tv rum på 50 kvm var och kök på totalt 40 kvm.

Vi fyller på pellets rummet med 3 ton i vanliga fall bara 2 gånger per år och det kostar 7000 kr exakt för 3 ton.

Jag har en viking bio “värmebaronen” med en effekt på 15-20kW

billigare än ved kan det inte bli så då kan du inte eldat rätt… :shock: med pellets så gjorde/gör jag åt 10pall/år det kostar mig mellan 23-25000 beroende på när och var jag köper då har jag ca 200kvm att värma och huset är från -49 och ingen isolering… i år köpte jag 40kubik travad färdigkluven ved för 10000kr alltså en besparing på 15000kr jämfört med pelletsen… dock är det ju inte lika smidigt att åka iväg några dagar nu som när jag elda pellets…

trevligt att ni vill diskutera värme men åter till topic eller så startas en egen tråd :wink:

Nja eldar rätt gör vi och vi eldar nästintill för mycket också…

Om det blir billgare eller inte det är svårt att säga när jag inte skådat din panna och inte du min… För dom kan också vara boven i dramat.

Dock är vi inne på att skaffa luft/vatten värme:)

“EDIT” såg ditt inlägg nu Amandha självklart! Ingen mer OT vi startar tråd om vi känner att det behövs:)

Uppdatering!

Sovrum och vardagsrum är nytapetserade :slight_smile: vi blev så nöjda så, har även satt upp lite saker på väggarna :slight_smile:
Alla räkor/fiskar lever efter flytten och nu väntas det ommålning av hall på övervåning haha

Det var ju skönt att höra att räkor/fiskar klarade flytten fint.:thumbs:
Det kan ju läcka ut mycket gödningsämnen i vattnet, som finns i bottengruset…
Men får de bara lite nytt vatten o vila några tim… så lugnar det sig…
Är man osäker kan man ju alltid mäta NO2…
Lycka till med huset o håller tummarna för att ommålningen blir problemfri…