Tänkte höra med er om ni är intresserad av att ha fototävling varje månad här på Red bee även om kanske priserna inte är speciellt märkvärdigt, eller kanske t o m inget pris alls förutom kanske en liten medalj för varje månad man vinner under sitt nick?
Jag kommer inte direkt ha tid att ragga efter sponsorer, men om det finns eventuella frivilliga sponsorer där ute så kan jag ju tex bjuda på en annonsplats för varje månad man sponsrar.
Det høres ut som en meget god idè! Det hadde jo ikke behøvd å være store premiene, men f.eks høre med Ivar fra akvariereker om eventuelle rekepakker eller ebishop som sikkert de fleste av oss bestiller fra
Jo, tanken är ju att försöka få fler att bli intresserad av “räkfotografering”.
Även om man inte är någon vidare bra fotograf nu så finns det ju alltid rum för att bli bättre för varje tävling
Bättre fotograf finns det alltid rum att bli
Dock så spelar (tyvärr?) också utrustningen rätt stor roll och även om jag la en del pengar på en kompakt långzoomare så är den hjälplös när jag ska fota räkor/fiskar haha
Jovisst spelar utrustning stor roll. Men inte lika stor roll som det var förr.
Många kompaktare nu för tiden tar bra makrobilder. Så det beror på vem som håller i kameran.
HighwayStar är ju ett levande exempel:
Detta låter ju kanon:)…
Hade ju kunnat ha 2 kategorier:)… 1 Med räkbilder och 1 med ja allt i ett akvarie:)…
Dock behöver man ju inte alltid ha priser osv e ju bra nog med 1 STOR tävling om året där det kan finnas lite priser:)
Detta med medaljer låter ju hur bra som helst:) …
Man ska ju inte alltid behöva få saker i handen för att tycka saker e roligt:)
Lyckas man ragga ihop någon liten sponsor kan man ju köra något årligt pris och månadstävlingar som ger poäng liknande det zoopet gör.
Jag tycker väl att det främst bör vara skaldjur/småkars rellaterade foton då det känns som det är det huvudsakliga ämnet på forumet. Känns lite fel om någon kammar hem en fototävling med valfritt tema med en bild på en Oscarsciklid :?
Det bör vara räkor och även snäckor tycker jag men kanske och eventuellt nanofiskar, men storlek på kar tycker jag inte har med saken att göra det är motivet som är avgörande, huvudsaken att man har räkor eller snäckor i karet:D
Ja håller me alla här blir kul me fototävling o eftersom ja köpt mina första räkor så jiiiippppiiieeee:), dock har ja bara en vanlig digitalkamera men som tidigare talare sa så skulle man då kunna ha 2 kategorier en för dem me superkameror o en för dem andra som kanske har mer enklare varianter på sina kameror.
Jag tycker man kan ha olika teman på fototävligarna!
Och att man kan fota både räkor, snäckor och fiskar!
Tror det blir roligare för dem på forumet här som faktiskt inte har några räkor!