Det låter jätte roligt :thumbs:
Olika teman på fototävlingarna!
1 > med räkorna
2 > allt som har med akvarium och göra
Dock behöver man ju inte alltid ha priser, räcker det inte med äran måste man har priser.
Jag tror att folk vill vissa sina bilder ändå :lol:
Vackra medaljer! Dock inte så snyggt att dem breddar ut kolumnen med avataren osv.
Men skall man från årsskiftet köra en poängtävling som sträcker sig över 12 månader eller skall varje månad bli separata tävlingar?
Går det inte att ha något mindre medaljer, det tar rätt stor plats när de flesta skriver upp vad de har för djur där också i kanten:roll: annars är det ju en kul grej:D!!
Hur menar du att den breddar ut kolumnen? Att den töjer ut den eller? Det ska den inte göra då den kolumnen har en fast width.
Den ska få en ny rad när den första raden är fylld.
Kikade lite mer noga nu, du har rätt i att den faktiskt inte breddar ut den, det känns dock som om de är lite väl stora, men det kan nog ha att göra med att du fläskade på lite och gav dig själv en herrans massa medaljer
Det finns ingen mer diskret men ändå snygg layout på någonting som kan likna en medalj?
Såg att du skalat ner dem nu, mycket bättre! Snyggt Johnny!
En liten sista sak, kan du inte ta bort den tunna svarta ramen kring medaljerna, då är det fulländat
Jag har installerat tävlingsmjukvaran och testat lite lätt om hur den funkar å så…
Tror nog man får pilla en hel del för att få den funka annorlunda ok.
Sedan förstår jag inte riktigt varför man bara får rösta en gång per medlem.
Alltså en medlem har bara en röst per tävling verkar det som. Kanske räcker?
En röst per månadstävling låter väl rätt rimligt, varför skulle man få rösta mer? Möjligen om det är flera deltävlingar varje månad, typ kompakt och systemkamera.
Jo jo, menade mer på själva röstmetoden. Trodde först att det skulle vara mer som ett betygsättningssystem mer än “Rösta på det fotot du tycker är bäst” Risken finns ju att man får delade pallplatser om man bara räknar antal röster.
Jo, det är jag nästan helt säker på att han gjort, men tänkte att det nog borde finnas fler som finulerat på samma sak. Problem är ju som du säger att det kan bli oavgjort i en tävling, men i så fall får man ha något annat som skiljer placeringarna, eller så gör man som så att det inte spelar någon roll om två bidrag får lika många röster, kör man med en årstävling kommer det inte göra något att två personer vinner en deltävling, i slutändan lär de högst osannolikt ha fått lika många poäng över året.
selvom os med et almindeligt digital kamera ikke har en chance mod dem med digitalt spejlrefleks kamera.
Men skal blive coool at se andres rejer. Rigtig god ide
Hur kommer vinnare utses? Är det en 1, 2 och en 3:a varje tävling där poäng utdelas till diverse placering och sedan räkna ihop dessa vid slutet av året?
Eller blir det en vinnare som kammar hem ett pris varje månadstävling?
Sen undrar jag lite hur reglerna ser ut för att photoshopa bilderna? Går ju att ändra om en bild rätt mycket med detta program (om man kan hantera det vill säga). Bara så att man vet