Har inte varit så aktiv i forumet , sorry for that! Nær jag kommer hem från sjøss så skall jag updatera lite och førsøka var mera aktiv… :thumbs: Har ændrat min strategi, kvalitet rækor istællet før kvantitet ![]()
Är inte så aktiv på något forum längre, hänger mest i alla grupper som finns på facebook ![]()
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Jag är på G iallafall…håller på och bygger ett odlingsrum i källaren, men dygnet har ju alldeles för få timmar. :roll: Barnen och djuren kommer i första hand, datortid blir det inte mycket av, tyvärr. Har inte gjort många inlägg här, men läser ofta…varför det står att jag är ny medlem fattar jag inte alls…
Det är rankningen av dina inlägg. Blir ju lite fel ibland.
Ser gärna lite bilder på ditt projekt. ![]()
Bilder kommer såsmåningom…väntar på att mannen ska svetsa tillbaka benen på två av ställningarna. Vi åkte 80 mil i helgen med fett släp och hämtade tre ställningar, när vi lastade ur i ösregn vid halv ett tiden på natten upptäckte vi att de monstertunga ställningarna inte gick att få ner för källartrappen :shock: så fram med rondellen och kapa…rena monthy python sketchen. Jaja, har man inte jobb så skaffar man sig…
Hallå! Nu har jag trillat in igen ![]()
Köpte en fin pinto av Daniel som just har parat sej med en mosura.
Jag har ju varit borta ett tag så vad kan jag förvänta mej för yngel???
Jag finns här skuggan med☺
Läser varje kväll vad ni hittar på.
Även på plantswap.se
Mvh
Har Daniel parat sig med en mosura?:-p
Kul Sanna!
Jag kan ej säga säkert vad som kommer. Jag jobbar just nu upp pinto-populationen ren för att sedan testa lite saker.
Meddela gärna vad som dyker upp.
Vad kul att du hittat tillbaka Sanna!
Hoppas det kommer något skoj från din pinto/mosura
Har du kvar din odling av blå tiger?
![]()
Jag har 2 stammar blå tiger, dbtoe men inga mängder för tillfället. Allt har gått på sparlåga ett tag men börjar få lite mer ordning igen.
- Finns det någon tabell över hur de olika pinto varianterna ser ut? Hur ser en “skunk” ut?
Lite djungel detta, som vanligt. Skunk/ backline/fishbone har alla med mönster på ryggen att göra. På huvudet/hela kroppen/hela kroppen ner på sidan. Alltså ett streck på ovansidan räkan olika långt ner mot stjärt.
Kul att du är tillbaks iaf.
Här är en intressant artikel om lite olika pintos
:thumbs:
:thumbs: Den är riktigt snygg :mrgreen:
Vad menas ?! Jag “gammal” ?
Har väl alltid varit här…hrrrm,host,host…Eeh… kan väl tänkas att det var ett tag sen man var inloggad,men har kollat till er andra då och då.
Här tuffar mina 3st. 54 litare på som vanligt,invånare har varierat men det har alltid varit minst ett kar med räkor.
Sen har jag mitt 110 liters med däri går några platys -“Blue Mickey mouse” riktigt roliga rackare ! :mrgreen:
Lovar att jag ska synas mer härinne…
Helt klart så har forum deltagandet gått ner överallt, övertygad att det har med facebookgrupperna att göra, verkar finnas massa sådana grupper, och det lilla jag läst där så är kvaliteen inte att tala om vad ett forum kan ge. Facebook har kanske en bättre tillgänglighet än internet i stort.
H
Tjo alla!
Nu vet jag inte om jag klassas som så gammal i gemet på detta forum men definitivt varit iväg ett bra tag.
Själv så “försvann” jag iom en flytt då alla mina akvarium fick nedprioriteras. (flyttade ifrån en 4:a på 80kvm till en 2:a på ~50kvm)
Började dock efter lite snack på jobbet och nu i en ny lägenhet fundera på om man inte skulle starta upp 1 litet nanokar igen kanske.
Får helt enkelt se om man kan hitta någon ny skoj räka man vill testa. Verkar ju finns bra många fler än när jag höll på förra vändan.
Men tycker det är både skoj och tråkigt att återkomma till ett forum där mängder är nya, men som tur är finns vissa trygga namn kvar ![]()
Härligt du är tillbaks. Ja det har hänt mycket när det gäller främst Taiwanbees. Nu är de lätta att odla, jag minns för några år sedan då de dog hur man än gjorde ![]()
Skönt Janne, känns tryggt och stabilt stt du är förste man på bollen och hälsar på en igen! :thumbs::thumbs:
Jobdet verkar ju onekligen lite konstigt när man går in och läser att flertalet har Kingkong redruby och BLUE BOLT!:shock:
Jag minns när dem första sådana dök upp och folk trodde de var sterila, dog som flugor och allmänt läskigt. Men ack så spännande.
Vad är det som förändrats?
Är det förutom stabilare och renare stammar även substrat och sådant som utvecklats?
Eller en bättre förståelse för de vatten kriterier de kräver?
Oj känns som man ber om en recap av de senaste typ 5åren ![]()