Datorkrångel!!

Meeh, fusk med så mycket… Får ju mina 2,82TB att verka väldigt värdelöst just nu…

Skämt åsido, men det viktigaste är väl att man har sina bilder/filer sparade på flera olika hårddiskar/alternativa lagringsmedium. Kraschar en så finns det kvar på annat håll :slight_smile:

Hur mycket plats behöver man för att få plats med upp till 10000 foton :? ??

Är de på ca 5mb styck så blir det 510000= 50GB…
Är de på ca 2,5mb styck så blir det 2,5
10000= 25GB… :wink:

Måste man sitta och förminska fotona, eller är det bara att köra in dem?

Att förminska fotton är aldrig en bra idé !
Du kan ALDRIG få tillbaka den originala storleken om du gör det…
Så spara dem i full storlek eller klipp ut det du vill ha (redigera) men förminska dem inte… det kan du göra senare ifall du vill lägga upp det på ett forum el. nått…
Men originalet skall alltid vara i den storleken det togs i…

Datorn höll på att krascha, det var inte bara Window som hadde gjort det utan även hårddisken var på väg att lämna in. Det tog hela natten att kopiera över allt till min sons server och det ska ju inte ta så lång tid :shock: :shock: !!! Han ska byta hårddisken och så måste jag leta efter cd med programmet som jag inte hittade när jag skulle packa ner datorn :? och den vet jag inte enns var den är, men den borde ligga i någon låda i skrivbordet :? !!!

Jag sparar allt viktigt även på en molntjänst.

http://www.citynetwork.se/city_cloud

Där kostar det bara när du använder den. Från 18 öre per timme och du får 20gb.
Alltså så fort jag inte överför något eller använder den så slutar den ta betalt. Väldigt lönsamt om man bara vill slänga över några viktiga filer eller bilder.