Ja det har han gjort Clas är kampfisk, men frågan är om jag kan använda min röda jätteromstinna röda CT hona till honom, Clas är en fläckig CT hanne i lila, blåt vitt och rosa han ser lite ut som en koi i teckningen med jättelånga fenor “i mina ögon”. Jag skulle velat ha en liknande hona till Clas som också är fläckig, men har ännu inte hittat någon:scratch:
CT ja inte fattar jag vad du pratar om, men visst… hoppas att du hittar en fin hona… eller det blir nån fin avkom som du kan använda sen…
Här kommer ett par bilder på Clas och hans första blivande fru:D!!
Ursäkta:oops: jag glömde bort att inte alla vet vad färgförkortningarna är, CT = Crowntail och båda är just det:D!!
Ursäkta den dåliga bildkvaliten men de går i plastbackar.
Det är alltid trevligt när ens kamphane bygger skumbo. Sen är ju Clas ett riktigt fint exemplar av en CT. Nästan så att man får köpa ett kar till så man kan köpa en själv.
Hoppas Clas och hans blivande fru trivs med varandra och ger dig en massa yngel. ![]()
Tack, det hopas jag också, den här honan är mycket större än min plakata Clågfenade) hanne Märtas blå hona dom fick 164 yngel för 3,5 veckor sedan och av dem lever 99 st ännu, denna röda hona är jättestor, jag har inte sett en så stor och kraftig hona förut, hon är nog lite drygt 5 cm lång och med hennes runda mage måste det vara en väldig massa rom:D!
Din hanne är jättefin, jag har en lika dan röd hanne som går med mina vildguppyn, jag fick honom av Herkules Zoo här i Göteborg då han hade väldigt korta fenor för att gå att sälja, nu har hanns fenor börjat växa ut och han ser ut att bli en mycket grann kille så småningom:D!!
Clas är en väldig vacker hane.
Kul tråd med ett fint namn på hanen!!!
Tycker du det, att han råkar heta Clas är en tillfällighet och jag hoppas att du inte tycker illa vara Clas:oops::D!!
+1 ![]()
Nu har jag flyttat Clas till lekbaljan jag gjort i ordning och tanten har jag placerat i en så kallad skorsten i lekbaljan, det är en avklippt petflaska den står på botten i ena hörnet så Clas ser sin tant hela tiden, under den här tiden ska de inte ha någon mat, det får tanten när de lekt och hon flyttat till viloburken, Clas får mat när han är klar med sina sysslor med att sköta ägg och larver tills de är frisimmande, då ska han också flytta annars kan han äta upp bebbarna:D
Det låter ju spännande! Va fina dom är. Det blir säkert ett väldigt bra kull:)
Katja, vad kallas teckningen Clas har, måste ju finnas ett namn för den eller:??? Jag har letat men inte hittat något:scratch:
Skulle tro att deras avkomma kommer att bli kraftiga bettor med den mamman:D!!
Smickrad är ordet då jag vet att fisken är döpt efter mig!!! Hehehe
Visst är han fin din namne Clas, han är en av mina favoriter, jättevacker är han:D:D!!!
Oj peckoltia, du vet… det med dom färgarna… Inte det jag är best på. Men han är ju koi tror jag. Har set någon lik honom som var marble… men ja koi tror jag…
Ok, då kör jag på Koi så länge i alla fall, vet du om det går att få tag i honor som är Koi då:)??
Det går at få tag på honor. men efter att ha set lite på nettet tror jag faktisk det är marble som är rätt.
har du någon länk tro till den sida där du hittat informationen:D??
Inna på www.bettysplendens.com colors and patterns
Tack Katja, då är Clas marble, fotot på honom är ju rätt bra för att vara taget i en plastbox, men färgerna framträder inte som de ska, de vita partierna på hanns fenor skimmrar i rosa, jättesnyggt:D!!