Clas har byggt skummbo!

Hur går det för Clas och hans fru?

Jag var själv nere i Jkpg igår och skaffade tre stycken fina damer till min kamphane, min nuvarande är en Veiltail, honorna likaså.
Hanen vid namn Nikki Sixx är “Steel Blue” färgad, den ena damen som han bor med nu i odlingsbyttan är “Light Bicolor” färgad, vit kropp och röda fenor. Bilder kommer när jag har kommit på hur min kamera fungerar. :slight_smile:

Han uppvaktar sin tant i skorstenen och bygger lite på sitt skumbo, vi väntar på lekränderna och så kan Clas gärna bygga på sitt skumbo lite bättre tycker jag, det är nämligen lite slarvigt byggt:lol:

Jag har också en sådan hona fast jag kallar den för cambodjan, det är Katja som lärt mej det:D

Det er selve genet for den ljusa krop som kallas cambodian… det är ochså det som ger mina pastelfärgade deres färg. annes hadde som helt enkelt värt gröna eller blå… tror jeg:oops:

Ok, men då skulle det kunna bli pastell om jag anväder den honan till Märta eller:)!

hmm det tror jag inte… Jag tror faktisk du kommer få flest helfärgade bebisar. kanske några marble… men det svårt att säga. Vi vet ju inte vilka färger som ligger i generna!

Förlåt nu tänkte jag på den röda honen du viser bild på och clas…

Märta är den ljusa med korta fenor? Tror där kanske är en chans för det där. Du får nog flest helfärgade änddå

Jag får se om jag testar senare, Märta har ju yngel som växer och så har jag ju Clas nu och hans tant och det går ju inte att dra upp hur många kullar som hellst på en gång, men jag skulle vilja testa det eller använda någon hanne efter Märta om det blir någon ljus:D!!