Ja den är vacker! Jag har själv i mitt “hightech” kar rätt mycket nu av den. men jag behöver mer mer mer:) men den växer så satans långsamt! ![]()
Jag kör med co2 men eftersom jag kör med CB räkor i vågar jag inte dra på med gödning. Men jag tycker den växer på hyffsat. Kör 22w på kompaktlysrör.
Jag kör mycket co2 40-50ppm samt mycket ljus och mycket mycket pmdd… den har kanske vuxit 1 mm på 1 månad… utan att överdriva… Men det kan ju vara olika! Jag tror att den får sig en kick om jag trycker i 10 k istället för 6500 som jag har nu
Hm ja då borde det hända lite mer tycker man kanske har att göra med hur ljuset når botten 0,73w per liter och 30 hög är ju kuben.
OT
KOnstigt då den är ganska lätt! 10k eller 6,5 k spelar ingen roll eftersom det bara är den upplevda färgen på ljuset! det viktiga är att det finns mycket av blått och rött. 10 k innehåller mycket blått men förmodligen inte tillräckligt med rött. Förmodligen för låg järndosering!!! är topparna ljusa?
Den växer inget alls:P… jag ska höja järndoseringen i vilket fall som helst… brist på järn i glosson med. ! Så får vi se! ![]()
Men den är vacker den växten! När den växer:P
Tycker den växer på hyffsat törs man köra med järngödning om man kör CB räkor i karet?
Det rek ju inte att köra pmdd över huvud taget med CB och CR i karet då dom ska vara lite känsliga! Men jag har lyckats och jag vet andra som har lyckats! Det enda jag märkt är att förökningen avstannar!
Har nog en flaska happy ferro liggandes kanske skulle börja med en halv dos för att testa.