tummen opp
Riktigt najs:p ![]()
Det är en regens i den som ändrar färg med ph:t så jag vet hur mycket co2 jag mosar i.[/quote]
dropchecker kallas den! ganska bra om man inte har controller
ja du, har inte vågat skriva tidigare då det är ett så sjuuuuukt snyggt kar. min avensjuka har hållit mig bort från skrivandet. Men tycker kanske lite mer höjd, rot/sten som du själv säger så blir det ypperligt fin! ![]()
Snyggt jobbat. funderade själv på ett liknande med back to nature men lite brist på pengar då man är student. Trevligt med bilder och tydligt hur du gjort =)
:Tummen upp!:
Det är en regens i den som ändrar färg med ph:t så jag vet hur mycket co2 jag mosar i.[/quote]
dropchecker kallas den! ganska bra om man inte har controller[/quote]
Ja tusen tack. Har ingen controller tycker priset på dessa är hutlösa, man får ju en till co2 anläggning bara för priset på controllern. Ska spana lite efter två såna.
Någon som har förslag på en liten co2 anläggning till en räkburk?
Mäsk? Det är väl billigt, dock lite meckigt och verkar vara svårt att få stabila co2-värden. Läste en intressant artikel igår om någon som gjort co2-anläggning för sitt nano genom att använda co2-patroner som man har till pistoler, alltså hobbyn. Annars finns det ju trycksatt på aquaristic.net för 1400:- inkl. frakt och allt som behövs. Men jag vet inte hur det är att fylla på de tuberna…
Ledsen Frasse för OT! :oops:
Det är lugnt med trådkapning.
Satsa på att hitta en beg 6 kg tub istället mycket mindre problem sedan finns det spliters att köpa på ebay så kan man köra fler burkar. Tror mina prylar gick på runt 1500 för 6 kg flaska, regulator med nålventil, magnetventil, backventiler, bubbelräknare, dropchecker, och reaktor/diffusor.
Köpte du begagnat eller nytt allt? Jag tänkte ju skaffa mig ett mindre kar senare på ca 40 liter, och då kanske 500gr räcker? Måste kunna gömma allt med, annars släpper inte regeringen in en tub… ![]()
Ja jag har ett set redan med 6 tub, men det är så långt imellan karen så den är kört.
Vart köpte du ditt set? Och vilka delar?
Köpte mitt från http://www.aquaristic.net men har haft lite problem med regulatorn då det är lite små kasst kvalité på gummit inne i regulatorn.
Exelon, köpte du tuben från aquaristic.net med? Jag är lite tveksam på att köpa där för jag vet inte om man kan fylla på tuben här i Sverige?
Jag köpte tuben och magnetventilen beg . Sedan är resten nytt.Det mesta kom i ett paket från brams på plantswap.
Tror det är olika gängor på tyska tuber och svenska.
Nej det vågade jag inte, det kan vara svårt att få någon att vilja fylla flaskorna i sverige . Köpte min genom jobbet. dock är inte stigarröret bortmonterat så man får vara lite försiktigt så du inte får isbildning.
Funderade annars på att hitta ett litet kit som är till för sodastream flaskor, tänkte mest på att det inte går åt så mycket co2 i ett sånt litet kar.
Ok, men då vet jag!
Har hittat en del intressant grejer, så vi får se vad som händer! ![]()
En kille på zoopet har ju en 500gr tub till sitt 300L, och tror den räcker i ca 1 månad iaf. Så en sådan tub borde räcka hyfsat länge i en 40L ![]()
Brukar ju dyka upp lite beg så det är bara hålla koll och ha lite is i magen så kan man komma billigt undan.
Lite nya invånare och med det lite nya bilder. Skrev i odla Amano tråden att jag inte hade någon hona på g med rom. Ja vad skall jag säga de lyckades överbevisa mig. Boras Birittae åkte i för någon månad sedan. Förbarmade mig över lite grade C räkor de ville bli av med på zooaffärn igår.
Vilken pump har du andvänt (Namn) och hur många liter pumpar den?
Ungefär hur många cm är det bakom slimmlinen?
Minsta Eheim compacten avståndet är 25-30 mm har jag för mig.
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/eheim-compact-p-485?osCsid=8c3561cc194f521fd02eb1f01227f815
Frasse!! Jag är lite förälskad i din pogostemon helferi! Du har inte lite att sälja eller byta mot någon annan rolig växt?![]()
Vad heter växten som du har längst fram i akvariet?
Mycket fint du har gjort!:thumbs:
/Emz
Den gör sig fin som marktäckare kanske går att ta en del fram i vår när det blir varmare ute.
pogostemon helferi