As requested omstart av Dennerle kub med fler biler.

Hejsan startad ju om min Dennerle kub för ett tag sedan lade upp lite bilder på amano räkorna jag släppte i igår här kommer lite bilder på hur det ser ut i helhet.[attachment=4:2xvnz9m1]Baksida.jpg[/attachment:2xvnz9m1]
[attachment=3:2xvnz9m1]tomt1.jpg[/attachment:2xvnz9m1]
[attachment=2:2xvnz9m1]helbild.jpg[/attachment:2xvnz9m1][attachment=1:2xvnz9m1]helbildzoom1.jpg[/attachment:2xvnz9m1][attachment=0:2xvnz9m1]helbildzoom2.jpg[/attachment:2xvnz9m1]

[attachment=4:15yljahs]helbildzoom3.jpg[/attachment:15yljahs][attachment=3:15yljahs]helbildzoom4.jpg[/attachment:15yljahs][attachment=2:15yljahs]Amano1.jpg[/attachment:15yljahs]
[attachment=1:15yljahs]Amano2.jpg[/attachment:15yljahs]
[attachment=0:15yljahs]Amano3.jpg[/attachment:15yljahs]

Åh vad läckert! Får man flytta in? :smiley:

!!Ursäkta språket!!

MEN FY FAN VAD SNYGGT rent ut sagt :beg:

Här har man nyss pillat med sitt Aquael Shrimpset 30L och förbereder uppstart.
Dock kommer jag aldrig lyckas få till det så snyggt. Men ögongodis och en idolbild bör man ju alltid ha. :slight_smile:

Äsch skall i med en rot jag hittat så får jag upp lite höjd i det med och lite mossa på det så är jag nöjd.

Ser bra ut men en rot skulle inte vara fel nej, Amanos gillar att sitta högt med, mina sitter ofta på växterna nära ytan :smiley: !!

grymt snyggt!!!

Underbart…

nice

Supersnyggt!!!

Läckert kar!

Vad är det för liten glasgrej på högra sidan? Är det en liten reaktor för co2?

Snyggt, enkelt och stilrent! Skulle cokså vela att de såg ut så där i min räkkub men det är bara ett myller av växter där just nu! :lol:

Det är en regens i den som ändrar färg med ph:t så jag vet hur mycket co2 jag mosar i.

Schysst burk!! :wink: Tror dock att de växterna du har i höger resp. vänster hörn är Ophiopogon sp. dwarf, dvs egentliga övervattensväxter. Kommer sannolikt att dö rätt snabbt. Skifta dem mot någon dvärgsvärdsplanta eller en najs Cryptocoryne så funkar det bättre.

Hilsen,

/P

Har kommit fram till det med jag kollar efter andra bakgrunds växter.

Oj, det låter ju väldigt smart! Låter ju som en billigare (?) ersättning för ph-controllers… Är det svårt att få ett ph man vill ha? Kanske beror på om man kör mäsk eller trycksatt.

[quote=“Steven.liu”]

Oj, det låter ju väldigt smart! Låter ju som en billigare (?) ersättning för ph-controllers… Är det svårt att få ett ph man vill ha? Kanske beror på om man kör mäsk eller trycksatt.[/quote]

Kör från tub aldrig provat annat här är vattnet mjukt och det svänger rätt fort sedan beror det ju på hur mycket av gasen man kan lösa i vattnet med.

Då förstår jag! Första gången jag ser en sådan så blev lite nyfiken :slight_smile:

Snygg burk. Vad ligger den där ph kollaren på för pris och hur exakt är den, är inte i behov av någon jätte säker utan mest en som man enkelt kan se när det börjar balla ur. Är så himla drygt och hålla på med dom där vatten testerna hela tiden.
Det var en sån filterkammare jag menade, har du använt fiskelina metoden eller får du jaga dom när det är tvätt dags?

Mycket snygg burk!!

Back to nature bakgrunder och Soil är en grym combo:)