såg att min fiskhandlare hade fått in 8st zebra pleco och skulle ha 895kr st för dom så visst blir man sugen…
Ja, 895kr för en L46 är ganska billigt… Men antar att den är ca. 3- max 4cm lång då isåfall är det väl ungefär vad den borde kosta, 300kr/cm brukar de säga…
Snygga malar, men vilket pris:shock::shock::shock::shock:!!!
KÖP !! Roligare än att pensions spara…:lol:
ja dom ligger på 4cm…
Vill du har en snygg mal du aldrig ser är detta verkligen rätt köp…:thumbs:
Ja, de är ju mest natt aktiva… skygga små malar…
Jag har sådana, men det finns många andra malar som är både snygga och är dagaktiva…
Visst är skygga och snygga, men inreder man “rätt” och har ett gäng så brukar det inte vara så svårt att se dem även dagtid… I karet där jag har 8st är det iaf 1 som intagit en grotta precis vid akvarierutan. Den är även så kaxig att den brukar ligga precis utanför grottan… Och jag har väl iofs inga större problem med att se de andra heller.
Bilder på deras kar …snälla.
Visa hur du gör för att de skall “synas”…Står defenetift på önskelistan…men man vill ju se sina firrar
Lägger upp en bild när jag kommer hem sen. De bör gå i små akvarier, max 100l var det en odlare som sa till mig. Då det är ganska viktigt att kunna ha koll på dem så man verkligen ser att de äter och att de inte blir smal eller så.
Ser fram emot bilderna :thumbs:
Inga fina kar inredningsmässigt direkt, men malarna trivs och mår bra + att man kan ha bra koll på dem.
8st zebra småttingar bor här tillsammans med en del annan fisk + räkor… Pumpen är på 2000/h, akvarievolym 89L.
Några av invånarna
Zebra par, L38 yngel och räkor. Här i sitter det ett powerhead på 1200L/h + det luftpumpen pumpar…
Enkel inredning med några gömställen och starkt strömmande vatten, är det som funkar bäst.