Vuka wood

Snart vill jag starta upp mitt räkkar.
Jag undrar om det är någon som har vuka wood att sälja. Jag vill 10-30 cm långa och inte längre, det sticker ut för mycket i nanokaret. Behöver tre st.
Det jag hittar på nätet är alldeles för långa. Behöver ha betydligt kortare.

http://www.pimpyourshrimp.com/sv/inredning/vuka-tra.html

Tack! Såg det förut, brukar kolla in deras produkter lite då och då. Har bett de ta in fler så att jag kan beställa.

Såg inte att de var slut, då kanske det var jag som gjorde slut på dem… Köpte nyligen 6 stycken därifrån!

De är verkligen superläckra!

Verkligen, de är bra för räkorna också. Det blir ett bra gömställe till yngel och mindre räkor. Dessutom innehåller det bra näring till vattendjuren.
Jag har väntat ett halvår på vuka, äntligen finns de i Sverige. Hoppas att Pimpyourshrimp tar in fler.

Snyggt kar btw!

Brukar annars finnas hemma i de flesta zoo butiker med normalsortiment, i Stockholm! :wink:
Oftast som terrarie inredning eller ibland som lek/gnag-pinne till fåglar.

Jo, jag vet… Nu har jag inte gått runt samtliga zoo butiker i Sthlm men nej, har inte hittat då jag varit där eller bett de att beställa in. Det går bra att vara utan också, finns ju andra alternativ, det gäller att använda sin fantasi.

Men de är ju bra att ha till de små rackarna.

Vad du ser är vad de har hemma
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/-c-61_603_1083?osCsid=dbe97634f745c9e8a690c506b70fd196

Tack! Jag gillar att det stod klart och tydligt “Ej lämpligt för akvarium”. De var mycket långa. Behöver lite kortare än så. Tror du man kan dela på dem själv? Det vore ju toppen att kunna dela på den och man har ett par st som reserv om det skulle förmultna fort.

Inga problem med att kapa dem med enklaste såg. Beroende på tjocklek kan man även knäcka dem för hand. Men det är väldigt oberäkneligt hur de bryts! Kan bli skräp av det mesta.
“Ej lämpligt för akvarium” kan man tolka lite si-å-så, ibland flyter de riktigt :evil: och vissa är så porösa att de löses upp väldigt fort.
Personligen tycker jag de man ibland finner som de har förkolnat lite ser trevligare ut och verkar hålla bättre i vatten än de som bara är blästrade.