Tittar man riktigt noga syns linan lite, som jag nämnde ovan. Här kommer 2 bilder du kan se det på, tyvärr inte så bra på att fota. Mossan är även lite slarvigt trimmad men jämn och heltäckande. Detta är bara vanlig javamossa men den blir som i naturen även i akvarium - alltså växer från ovansidan av roten. Går ju att köra sytråd med “rätt” nyans brunt för att göra det än mer osynligt.
Ska bli spännande att se hur du får till det. Du får berätta hur du går tillväga sen så man kan testa själv. Alltid intresserad av att lära mig nya knep.
OJ Oj oj grymt snyggt skulle jag säga!!!
Shit så man själv blir sugen på att dra upp min rot och köpa lite mer mossa och börja om.
väldigt bra tips, vad jag kan säga tycker jag det ser väldigt snyggt ut. tycker om att man ser roten under med!!!
Har använt mig av både bomullstråd och fiskelina när jag lindat mossa.
Bomullstråden funkar bra då den löser upp sig efter ett tag och då har mossan vuxit fast dvs…inga trådar syns. Men det tar ju ett tag :?
Fiskelina har jag använt mig av en genomskinlig så tunn jag kunnat hitta vilket ger ett jätte bra resultat den med utan att man ser någon lina.
Du skriver att du vill ha mossan på ovan sidan av grenarna då det är där mossa växer…det beror nog lite på från kar till kar och mossa till mossa.
Jag har java mossa som växer NERÅT mot botten av karet fast den är bunden på ovansidan av roten. :shock: (ska se om jag kan fixa bild på det i morgon för nu är karet släckt)
Sen har jag java mossa som växer UPPÅT i ett annat kar även den fast bunden på ovansidan av en rot. :shock: (skit dålig bild men det syns lite iaf vad jag menar) [attachment=0:3e9efpom]träd2.jpg[/attachment:3e9efpom]
Jag iordningställde en design och fyllde på vatten och vattenberedningsmedel osv och slängde i 3 test räkor efter några dagar och är otroligt missnöjd med min design.
Gjorde ett VB efter 2 veckor då jag tog ut 30% vatten och designade om skiten men är inte nöjd endå…
Väntar på en leverans med mossa och de sista grejerna ifrån Aquamoos med det har gått 13 dagarn nu…
Fiskebutiker är jag i ofta havsfiskar lite och drar gäddor abborrar några gånger i månaden.
Jag har en tunn jävla met tråd som jag hade tänkt testa lite med…
Jag kastar upp bilder så snart det händer nåt nytt, det enda nya är ju att det r vatten i bara och ser ganska tråkigt ut…
Fiskebutiker är jag i ofta havsfiskar lite och drar gäddor abborrar några gånger i månaden.
Jag har en tunn jävla met tråd som jag hade tänkt testa lite med…