Brukar oftast bli helt fastklistrad vi karen när man traskar förbi,för att checka läget, kolla så att alla mår finemang, nu fastnade jag i vid hallkaret och såg en helt igenomskinlig posthorn,vita, blev alldeles lyrisk
Kikade lite till och hittade en till
Så nu har jag plockat upp dessa två och stoppat ner dom i en yngel kasse
Funderar givetvis på om det kan ha blivit albino av dessa?
Och om man kan odla vidare på dom som jag har fångat in,och förvänta sig att det blir samma lika?
TACK
Har juh som inte riktigt brytt mig om färgerna som mina posthorn har
Utan är tacksam över att dom lever och frodas som tusan
Men detta gjorde så att jag vaknade upp när man inser att man hittar något ut över det vanliga så att säga
Om man pratar om färgen på dom, är det foten syftar på då?
Jag posthorn som har rosa fossingar med guld/brunt skal
Och vita skal,saken är den att jag aldrig har sett så vita eller genomskinliga posthorn…
Jag har hållit på med sådana en lång tid men tillslut har dom gått tillbaka till rosa igen tyvärr, men du kan ju alltid fösöka Shangis du kanske lyckas med företaget att få en homogen vit stam av postisar, men det som gäller är att få en vit fot också:D!!
Ja jag kör på!!
Har juh som ingenting att förlora
Det enda som känns lite elakt är att stänga in dom medans dom andra postisarna fått fritt spelrum så att säga…:shock:
Töntigt,ja då må det få vara så
Men hur har du gjort peckis?
Det som startade hela min postis invasion var en liiiten pytte postis
Som satt fast på en växt som jag fick av dig,det är coolt tycker jag
Kan du berätta för mig när dom blir könsmogna?
Har som aldrig tänkt på det
Har sett ägg samlingar här och där
Men som sagt jag har enbart låtit dom växa och snigla runt som dom vill
Vad i hela världen har du gjort med inlägget:shock: Tant Peckis fattade ingenting för det var ett långt tomt fällt sen kom man till en massa kommatecken:shock::shock::scratch::scratch::scratch:???
Jag hade alla i samma tank men plockade bort de som blev för mörka hela tiden, tillslut var dom så gott som vita, men sen gick de tillbaks till rosa igen av sej självt och nu måste jag börja om från början igen, rackarns postisar och luras:lol::lol::lol:
Hahah jag tror minsann att jag fick någon smärre hjärnblödning
Traskade in på forumet för att kolla om jag hade fått någe svar i min tråd
Kom till mitt sista inlägg
Ser samma sak som du
Text
Sedan ett super duper hopp
Massa komma tecken och liiite mer text
Nu är det dock redigerat :thumbs:
Jag kör på mitt sätt tror jag
Låter dessa vara i en yngelkasse
Matar upp dom,väntar med spänning och ser vad som händer
Eller om jag skaffar en egen lyx burk till mina små vackra
Hur länge höll du på föresten?
Med din urvalsodling?
Fick aldrig någe svar på när dom bli könsmogna?
Du om någon borde väla veta det tycker man
De är könsmogna rätt tidigt faktiskt för jag har märkt att de börjar lägga ägg när dom är runt 7mm.
Jag höll på länge med min urvalsodling i mer än 1 år kanske 1,5 år, de gick tillbaks till rosa i alla fall:)
Skalen är som Arek säjer genomskinliga transparent på de flesta färgerna, tror det bara är blå som blir mera
ogenomskinliga som stora, men det är vad jag sett här, du måste få foten vit om du ska få fram vita postisar:)
Vad ni pressar mig gott folk:D
Ni skulle bara se en sudig suddig liten prick
Jag har vääärldens sämsta kamera
Plus att dom är yber yber små nu, inte mer än 2-3 mm
Men om ni vill att jag ska ta en suddig bild så kan jag väla ställa upp på det,jag är inte omöjlig
Jag har juh som inte lagt någon vikt alls på hur dom ser ut när du är Ytte pytte små
Men kan posthorn vara vita när dom är 2-3 mm stora?
Menar om det är deras naturliga färg när dom är så små?