Vilken jävla helg

Fredag:

Karkrasch. Hade fipplat med det ett tag, vet i efterhand exakt vad jag gjorde fel, long story short; jag är ett klantarsle och får skylla mig själv men har lärt mig min läxa.
Resultat 1 = Många timmars jobb med att praktiskt taget starta upp karet igen.
Resultat 2 = De flesta av mina röda räkor dog.
Resultat 3 = Jag råkade spola ner en Kuhlii i toaletten med smutsvattnet. Jag bara såg den försvinna ner i kröken.

Jag får vara tacksam över att filtret iaf funkar så bra att det tycks ha räddat karet och invånarna från total destruktion.

Lördag:

Mina kära Praktbotior (pyttesmå!!!) kom på out of the blue att de fått smak för snäckor efter att ha varit skraja för dem senast i morse. Äpplen och Posthorn bor nu i Petboxar.
Imorgon blir det panikjakt runt västra Skåne efter ett billigt kar för dem att husera i. De kan nämligen inte bo i resterande tre kar eftersom kar 1 är för litet för alla kringröjande jätteäpplen, kar 2 har planarier och kar 3 innehåller tre stora och hungriga Axolotl som gärna hade snaskat i sig snäckornas antenner och sifoner (OCH hela Posthornssnäckorna).

Katterna har tuggat sönder två håvar idag.

Axolotln Engelbert har slitit upp ALL vattenpest i hela karet när jag var iväg och gjorde ärenden.

Jag ser fram emot vad söndagen ska föra med sig.

Idag hade min första äggiga räkhona någonsin tappat det sista av sina ägg, men det är ju bagatellartat jämfört med hur du har haft det. Måtte söndagen bli bättre än lördagen!

Vad trist på äggen :frowning:

Jag är rätt van :stuck_out_tongue: Jag har djur… hahaha
Alltid är det något som är sönder/smutsigt/sjukt/behöver något som kostar alldeles för mycket pengar… :S
Men det är ju värt det :slight_smile:
Bara att jag varit mer än lite irriterad på en del av Zoo-invånarna idag :stuck_out_tongue: