Fredag:
Karkrasch. Hade fipplat med det ett tag, vet i efterhand exakt vad jag gjorde fel, long story short; jag är ett klantarsle och får skylla mig själv men har lärt mig min läxa.
Resultat 1 = Många timmars jobb med att praktiskt taget starta upp karet igen.
Resultat 2 = De flesta av mina röda räkor dog.
Resultat 3 = Jag råkade spola ner en Kuhlii i toaletten med smutsvattnet. Jag bara såg den försvinna ner i kröken.
Jag får vara tacksam över att filtret iaf funkar så bra att det tycks ha räddat karet och invånarna från total destruktion.
Lördag:
Mina kära Praktbotior (pyttesmå!!!) kom på out of the blue att de fått smak för snäckor efter att ha varit skraja för dem senast i morse. Äpplen och Posthorn bor nu i Petboxar.
Imorgon blir det panikjakt runt västra Skåne efter ett billigt kar för dem att husera i. De kan nämligen inte bo i resterande tre kar eftersom kar 1 är för litet för alla kringröjande jätteäpplen, kar 2 har planarier och kar 3 innehåller tre stora och hungriga Axolotl som gärna hade snaskat i sig snäckornas antenner och sifoner (OCH hela Posthornssnäckorna).
Katterna har tuggat sönder två håvar idag.
Axolotln Engelbert har slitit upp ALL vattenpest i hela karet när jag var iväg och gjorde ärenden.
Jag ser fram emot vad söndagen ska föra med sig.