Vildfångad diskus från Guariba

Förutom räkor gillar jag diskus. Dessa kommer från lake Guariba i amazonas. Tryck på HD

//youtu.be/gx2ju0Z1CaU

//youtu.be/O4-mQzximus

Sjukt snygga!!

Kul att du också lyckats med det omöjliga och fått yngel på dem :slight_smile:

Ja det är rätt skönt när man planerar i ett par månader och att det sedan funkar.
Jag tog faktiskt idéer från räkhobbyn när jag byggde upp karet. Hela bakre ändan har räksoil och jag har använt mineralsalt för räkor

Verkligen vackra fiskar i flott miljö!:thumbs:

De är de vackraste bland diskusar de vilda, jäkligt snygga är de helt fantastiska:thumbs::thumbs::thumbs:

Får ju säga Daniel att det är en mycket bra videokvalité dessutom framför allt i högsta HD upplösning på stor skärm. Det är nästan som att ha akvariet i rummet.:thumbs::thumbs: Vad videofilmar du med?

Djäkligt fina filmer. Dina huvudpersoner - pansarmalarna! - syns lite dåligt. Lite olika arter, men vilka? Fina diskusar också btw…:wink:

Brukar kolla på dina filmer på YT! Lika bra varje gång!

Skickas från mobilen via Tapatalk

Ja det blir rätt bra kvalite på filmen. Jag håller på att sälja av mitt gamla kamerasystem. Jag skalar ner till mft system. Jag har skaffat olympus spegellösa.
Pansarmalar: de är riktigt trevliga. Det är tror jag Agazzi och vanliga aneus bl.a. Bl.a. Goldstripe nånting.

Det är det rätta, spegellöst ska det va!:thumbs: