vem är jag då :)

Jimmy heter jag 28år och bor en bit utanför uppsala i ett litet kråkslott tillsammans med min sambo o dotter o två galna taxar.

kan redan nu be om ursäkt om det är svårt att förstå vad jag skriver ibland pga av min ordblindhet men det är nått jag jobbar på,har blivit betydligt bättre sen jag började skriva på olika forum men en riktig chatt kommer jag inte hänga på i onödan :hehe:

tillbax till topic

det här med räkor kan man ju kalla en liten udda sväng i mitt akvarium intresse men men man kan ju inte rå för vad man fastnar för … igentligen så håller jag på med stora och lite mer udda fiskar.

men efter att en god vän till mig startade ett litet nano akvarium med några räkor så tog intresset fart … och det blev ju inte bättre av att åka ut och titta på saga09 samling :lol:

så från ett 30L så har det ökat till 3st 30L på 3 dar … ett akvarium per dag, så man kan ju undra var det här kommer att sluta.

Varmt välkommen hit! Visst är de små rackarna oemotståndliga? :slight_smile:

Välkommen hit.
Enorma kar du har…
Lätt att fastna o känna behovet av flera kar… fast i mitt fall har det dock lugnat sig efter et tag…
Har nästan halverat antallet härhemma…

Åh nu blev jag nyfiken vad har du för stora fiskar? Gillar de stora men har insett att jag inte har plats så jag kör på räkorna istället :wink:

Tack :smiley:

Det kan man lugnt säga … hela den här nanovärlden är oemotståndlig

nja … skulle igentligen vilja ha större :wink: men det är ju en drift och teknik kostnad bakom stora kar, så behöver lite mer i lön innan jag kan uppgradera.

så kan det vara … ibland går man ner i en svaka och ibland får man en ny tändning.

får göra en lista sen :wink:

fast min stora passion i akvarium är mina arowanor,dats och L-malar

det är ju precis det som är fördelen med nano … fast det finns ju en risk säkert att man måste ställa upp en ställning snart med massa små burkar :hehe:

välkommen in i träsket :thumbs:

Varmt välkommen in i gänget Jimmy:D Det verkar som om du kommer djupdyka in i räkträsket med blixtens hastighet. Det är en enorm kick man får av dessa små akvarium, räkor, mossor, snäckor med mera. Jag får nog boka in ett besök hemma hos dej mej;) De stora fiskarna har ju också sin charm. Har du någon rocka? Arrowanorna är coola de oxå:cool:

Vad är “dats” för fisk?

Välkommen hit till oss och du är inte ensam ordblind, här är en till:thumbs::D!!!

det finns en chans att jag gör det … till min flickväns fasa :hehe:

tyvärr har jag inte någon rocka “än” men har varit och ryckt ett par gånger på att skaffa , men dom arterna som jag skulle vilja ha är så dyra att jag har fått av böja vid flera tillfällen.
men som jag sa till dig,nästa sommar kanske jag gör en resa ner till holland och då finns det ju chans att jag får med mig en liten leopoldi BD

det kommer du absolut få göra :slight_smile: som sagt alltid kul att få se hur andra har det.

Dats är släktet Datonides varav jag har 3 arter " IT,NTT och NGT"

skönt att ha en som förstår mina skumma menings uppbyggnader … eller förstår ändå mindre av vad jag skriver :lol:

I bland tappar jag bort meningar när jag skriver och då ser nog den som läser ut så här:shock::scratch:, he, he:lol::lol:!!

Välkommen hit :smiley:

Tack :slight_smile:

verkar var ett riktigt bra gäng som hänger på den sidan

Ja välkommen från mig med så klart :slight_smile:

Jag brukar inte skriva i sånna här trådar (gnällig närking som man är) men jag gör ett undantag!

Välkommen till det underbara räkträsket!

mvh Clas

Välkommen!
Ifall du i framtiden tröttnar på räkorna kan du ju alltid lägga dem tillsammans med dina arrowanor :shock:.

Tack :slight_smile: du och jag kommer nog att ha lite närmare kontakt i framtid ser jag på din räksamling :hehe: